L'huracà Jony devasta Lleida

El dissabte 4 març va passar un huracà per Lleida, l’huracà Jony. Tot va començar a les sis de la tarda amb una trobada de joves que venien amb ganes de compartir música moderna que els parlés de Déu. Van ser una desena de tallers preparats pels propis joves on podien “descarregar” en el seu mp3 interior cançons dels estils més diversos, des del hip-hop fins el heavy-metal. Tot seguit, l’Eucaristia presidida pel Senyor Bisbe, amb la homilia interactiva del Pare Jony, conegut capellà-roquero de la diòcesi de Tortosa. La celebració va ser entranyable i molt participada, més de 200 persones, la majoria joves, amb la presència singular de l’alcalde de Lleida.

D’una taula a una altra, sopar per tothom amb el producte estrella de la regió, la coca de recapte. Amb el cor i la panxa ben plens, fem la travessa del desert fins arribar al Pavelló de la Bordeta on ens espera una bona dosi de soroll, soroll del bo. L’escenari és impressionant, bafles, llums, màquines de fer fum... A les 22:30 h. el grup lleidatà 4crits deixa anar els primers acords, i el públic respon amb entusiasme. El cel s’encapota, una remor de vent comença a fer-se insistent, amenaça turmenta.

Es fa el silenci, més fum, un murmuri de fons que creix i creix fins a convertir-se en una aclamació. Camisa negra, “xupa” negra, “melena” negra... guitarra roja i “collet” blanc... la imponent figura del Pare Jony es dibuixa sobre fons negre. Sorprèn veure joves amb cresta, cranis rapats, canelleres amb tatxons, samarretes estampades de calaveres... escoltant embadalits com un capellà, damunt la trona, els engega un sermó d’allò més heavy, sobre la solidaritat, l’amistat, la justícia... i la fe. Raspat estrident de guitarra i... “Tu has venido a la orilla...”, és l’apoteosi, el “Pescador de Hombres” convertit en un heavies-hits. Si ens ho haguessin jurat no ens ho hauríem cregut. No hi ha resistència possible, l’huracà Jony s’emporta tot allò que troba al seu pas. La contundent simplicitat del Pare Jony ens ha captivat. 

Marc Vilarasau Alsina