XI Trobada del Professorat de 

les Escoles Cristianes del Bisbat de Lleida

El divendres 10 de setembre es celebrà al col·legi Claver de Raimat l’onzena trobada dels educadors i educadores dels Col·legis d’Església de la Diòcesi de Lleida. Al llarg de 11 anys ens hem anat trobant a principis de curs en escoles diferents, per saludar-nos i tornar-nos a engrescar en aquest servei a la societat que suposa la difícil però important tasca d’ajudar els alumnes a créixer com a persones. I no només aprenent moltes coses, sinó també procurant que puguin trobar un sentit a les seves vides, inspirant-nos en la persona de Jesús de Natzaret.   

Ens hi vam aplegar uns 450 educadors provinents d’onze escoles, nou de Lleida, una d’Aitona i una de Les Borges. Enguany el fil conductor de la trobada va ser l’educació i la creativitat. Davant els múltiples reptes que ens presenta la nostra pròpia vida personal i la tasca educativa que portem entre mans, és important gosar desvetllar les capacitats i potencialitats que hi ha dins nostre. Després d’una pregària i motivació inicials se’ns va oferir un esmorzar de germanor i una sèrie de presentacions relacionant la creativitat amb diversos àmbits educatius, acabant amb la celebració de l’Eucaristia, presidida pel Sr. Bisbe.   

Les presentacions i tallers van ser: 

1) ‘Creativitat literària’. A càrrec de l’escriptor Jaume Cabré

2) ‘Creativitat i tècniques de la informació i la comunicació (TIC)’. A càrrec d’en Jordi Vivancos, especialista en recursos informàtics i xarxes educatives.

3) ‘Educació i creativitat, educació de la creativitat’. A càrrec de Ignasi Salat sj., que desenvolupa actualment tasques de formació educativa a diversos col·lectius

4) ‘Creació de cançons’. En Marc Vilarasau sj. Comparteix la gènesi d’algunes cançons.

5) ‘Taller de pregària’. Diverses maneres de pregar. A càrrec de David Guindulain sj.

6) ‘Taller de Ioga i relaxació’. A càrrec de Teresa Sanmartín.