"Poques alegries humanes són tan fondes i festives com quan dues persones que s'estimen han conquerit junts alguna cosa que els ha costat un gran esforç compartit". Aquesta és una de les frases de l'Exhortació Apostòlica 'Amoris Laetitia' que el Bisbe de Lleida, Salvador Giménez va ressaltar el passat dimecres 29 de març

a la seva conferència quaresmal impartida a l'Església de Sant Pere. Amb el títol 'L'Església, família de Jesús, perquè el món tingui vida abundosa', el Bisbe Salvador va reafirmar el valor pastoral d'aquesta exhortació apostòlica.

El Bisbe va destacar que 'L'Alegria de l'Amor' no neix de la idea d'una persona. "És fruit del Sínode de la Família i ens ajuda a comprendre el matrimoni cristià i la família". En aquest sentit, va dir que "tots nosaltres estem obligats a portar a la pràctica les indicacions del Sant Pare amb obediència cordial i sincera". I va recordar l'expressió llatina 'Cum Petro et Sub Petro' per reafirmar aquesta "comunió" amb el Sant Pare.

A continuació, el Bisbe va fer un resum dels documents doctrinals que tracten la qüestió de la família. I en aquest sentit va destacar la 'Familiaris Consortio' on Sant Joan Pau II ressaltava que "la família és el més important que ha creat Déu". El Bisbe Salvador va recordar que a l'Amoris Laetitia "el Papa no fa una revolució, simplement diu com l'Església hauria d'abordar algunes qüestions". "El Papa vol que tots ens sentim integrats a l'Església, que ningú es senti rebutjat", va dir.

El Bisbe va definir l'Església com un temple construït per "pedres vives". "I aquesta Església és una, però es presenta amb una gran diversitat", va recordar el nostre pastor. "La família de Jesús és la part més humana de Jesús, i com a cristians hem de defensar el que significa la família cristiana", va dir.

En aquest sentit, el Bisbe va demanar "que mirem el nostre món, amb la mirada de Jesús". "Hem de ser fidels a la vida i a la paraula del Senyor, que per la seva mort ens dóna vida a  nosaltres", va dir. I va llençar una pregunta als assistents: "ens hem preguntat si les nostres activitats donen vida?".

El Bisbe va destacar que tots els consells del Sant Pare a la família són aplicables a la comunitat parroquial i a la comunitat diocesana. I va resumir aquesta tasca en tres paraules: "acompanyar, discernir i integrar la fragilitat".

Per acabar la conferència, el Bisbe Salvador va repartir als assistents una còpia del capítol IV de L'Amoris Laetitia i va ressaltar diversos apartats. Entre ells una frase de Sant Tomàs d'Aquino: "pertany més a la caritat voler estimar que voler ser estimat".