El proper 7 de gener, durant el partit de LEB OR que enfrontarà als equips Força Lleida i ICL Manresa, a les 12 hores, tindrà lloc el primer Memorial Solidari Marc Retamero. Es tracta d'una iniciativa solidària de la Penya Bàsquet JCI Lleida, juntament amb Càritas Diocesana de Lleida per recollir joguines destinades al programa d'acollida...

a famílies i infants amb situació de vulnerabilitat i/o risc social.

Aquesta iniciativa, amb la col·laboració del club esportiu Força Lleida s'ha batejat amb el nom #Donemvidaalajoguina. El dia del partit tothom que porti una joguina nova o usada, o un peluix tindrà entrada gratuïta pel partit. A l'entrada del pavelló Barris Nord és col·locaran unes cistelles solidàries habilitades per l'empresa d'inserció Troballes.

Com a cloenda es realitzarà un llançament massiu al centre de la pista de peluixos. Hi haurà dues dianes solidàries i cistelles solidàries per encistellar els peluixos (el llançament de peluix no podrà contenir objectes metàl·lics, ceràmics o de fusta). El compte enrere el realitzarà el conegut emprenedor solidari lleidatà Sr. POSTU

L'acte també servirà per recordar la figura del Marc Retamero. Entre el primer i segon quart es projectarà un vídeo homenatge en record del periodista lleidatà de 24 anys, Marc Retamero, mort l'any passat després de lluitar contra el càncer. Retamero havia col·laborat en diversos mitjans com 7accents, Vavel Lleida o SoloBasket, Waita Tv i estava especialitzat en el basquetbol. Al memorial està prevista la presència dels familiars del Marc.

Els membres de la Penya Bàsquet JCI Lleida i els voluntaris de Càritas Diocesana de Lleida faran la recollida de les joguines per posteriorment ser revisada i entregada al Programa d'Acollida a famílies i infants amb situació de vulnerabilitat i/o exclusió social.

El dia de Reixos i els posteriors es llancen a la brossa moltes joguines en bon estat que poden tornar "a la vida" mitjançant l'entrega solidària. A més, amb la campanya, els infants disposaran de joguines en altres moments de l'any que no són les festes de Nadal, com els aniversaris, la finalització del curs escolar, etc..

Aquest esforç en recollir joguines permetrà fer l'entrega als més de 3.000 nens de la província de Lleida en situació vulnerable i/o d'exclusió social.