La Santa Seu va fer públic el dissabte, 27 de desembre, el nomenament d'Ángel Pérez Pueyo com a bisbe de la diòcesi de Barbastre-Montsó, després d'acceptar el Sant Pare la renúncia presentada per Mons. Alfonso Milián Sorribas, per motius d'edat.

El nou bisbe de Barbastre-Montsó, que fins ara ha estat rector del Pontifici Col·legi Español “San José” de Roma, ha adreçat una salutació als seus nous diocesans, que us adjuntem en aquest enllaç.

Ángel Pérez Pueyo va néixer en Ejea de los Caballeros (Saragossa) el 18 d'agost de 1956. Amb deu anys, va ingressar en el Seminari Menor Metropolità de Saragossa, on va cursar estudis fins a l'any 1972, quan va passar al Seminari Major. En 1974 va iniciar els estudis eclesiàstics al Centre Regional d'Estudis Teològics d'Aragó (CRETA), per continuar, des de 1977, a la Casa de Formació de la Germanor de Sacerdots Operaris Diocesans del Cor de Jesús, a Salamanca. Finalitzats els estudis, en 1979, va ingressar amb caràcter general en l'esmentada Germanor Sacerdotal.
Va ser ordenat sacerdot a Plasència (Càceres), el 19 de març de 1980, amb cartes dimisorias de l'Arquebisbe de Saragossa. Va obtenir la Llicenciatura en Filosofia i Ciències de l'Educació per la Universitat Civil de Salamanca.

Després de la seva ordenació episcopal, al 1980, i fins a 1985, va ser formador en el Seminari Menor de Tarragona i tutor i professor en el Col·legi-Seminari. En 1985 va ser nomenat Rector del Aspirantat Menor de la Germanor de Sacerdots Operaris Diocesans a Salamanca, i tutor en el Col·legi Mestre Àvila, càrrecs que va ocupar fins a l'any 1990. Des de 1990 fins a 1996 va ser membre i Coordinador Pastoral del Consell Central dels Operaris Diocesans. Va col·laborar amb els cursos per a Formadors de Seminaris a Buenos Aires, Caracas i Lima; en els organitzats per la Comissió Episcopal de Seminaris de la CEE durant diversos anys a Santander; i en els Cursos per a Formadors de Seminaris de Llengua espanyola i portuguesa.
Al 1996 va ser nomenat Director General de la “Germanor de Sacerdots Operaris Diocesans del Cor de Jesús”, càrrec que va desenvolupar fins a l'any 2008, quan va ser nomenat Secretari Tècnic de la Comissió Episcopal de Seminaris de la CEE, on va romandre fins al seu nomenament com a Rector del Pontifici Col·legi Español a Roma, l'any 2013.

Per la seva banda, Mons. Alfonso Milián Sorribas va néixer el 5 de gener de 1939 a La Cuba (Terol). Va realitzar els estudis eclesiàstics en el Seminari Metropolità de Saragossa i va ser ordenat sacerdot el 25 de març de 1962. Al 1992 va obtenir la Llicenciatura en Teologia Catequètica per la Facultat de Teologia San Dámaso de Madrid.
El seu ministeri sacerdotal ho va desenvolupar a la diòcesi de Saragossa, seu de la qual va ser nomenat Bisbe auxiliar el 9 de novembre de 2000. Va rebre l'ordenació episcopal el 3 de desembre del mateix any en la Basílica del Pilar. Quatre anys després, l'11 de novembre de 2004, Juan Pablo II li nomena Bisbe de Barbastre-Montsó. Va prendre possessió de la seu el 19 de desembre del mateix any a la catedral de Barbastre.

A la CEE ha estat membre de la Comissió Episcopal d’Apostolat Seglar en el trienni 1999-2002. Des de 2002 és membre de la Comissió Episcopal de Pastoral Social.