Els membres de la Comissió Diocesana d'Acollida als Refugiats (CoDiAR) van reunir-se el passat dimarts 21 de març amb el bisbe Salvador i Mn. Josep Anton Jové, Vicari General.

El motiu de la trobada fou informar a les dues autoritats diocesanes, de l'actuació d'aquesta Comissió durant el darrer any i també explicar una campanya que es vol engegar per facilitar un habitatge a les famílies refugiades que vinguin a Lleida. Aquesta iniciativa que porta per lema “Una llar per al nostre germà refugiat” ja s’està presentant mitjançant un tríptic i un muntatge audiovisual a les reunions dels arxiprestats amb l’objectiu de recollir opinions i propostes.

En la trobada també es van explicar les diverses activitats de conscienciació que s’han dut a terme davant la realitat de guerres i persecucions que provoca la fugida de llurs països i el patiment de milions de persones.

També van comentar que una altra de les tasques de la CoDiAR és mantenir una relació de col·laboració amb entitats i plataformes ciutadanes de solidaritat amb els refugiats que estan actives a Lleida (Creu Roja, No en el nostre nom, Casa nostra, casa vostra, Lleida pels refugiats).

La CoDiAR està formada per representants de parròquies, de la Vida Consagrada, de Càritas Diocesana, de Justícia i Pau, de la Delegació de Missions i el Delegat de pastoral sociocaritiva. Cal recordar que aquesta comissió es va crear al setembre del 2015 com a resposta de la Diòcesi de Lleida, a la crida feta pel Papa Francesc perquè cada parròquia, monestir o comunitat religiosa, acollís una família de refugiats.