Mons. Salvador Giménez Valls ha estat nomenat nou bisbe de Lleida pel Papa Francesc, en substitució de Mons. Joan Piris Frígola, que hi ha roman els darrers set anys al capdavant de la diòcesi lleidatana.

El nomenament l'ha fet públic a Lleida el mateix bisbe Joan Veure vídeo), mentre que també s'anunciava la notícia a través de la Nunciatura Apostòlica i a Menorca, on Mons. Giménez ha estat bisbe des del 21 de maig de 2009.

Es dóna la circumstància que el bisbe Salvador també va prendre el relleu de Mons. Piris a la diòcesi menorquina, i que aquest el 28 de juliol, però de fa set anys, va ser la data que es va anunciar el nomenament del bisbe Joan per a venir a Lleida.

El bisbe Joan Piris va llegir una carta que Mons. Giménez ha escrit als lleidatans, en la qual després de donar gràcies al Sant Pare per la confiança que en ell diposita i saludar a tots els que formem part de l'Església diocesana de Lleida, manifesta la voluntat d'incorporar-se a les noves funcions que li han designat "amb el cor alegre i animós per pertànyer, vosaltres i un servidor, a l'única Església de Crist que pren cos en els diferents llocs de la nostra geografia".

El nou bisbe reconeix que s'incorpora a la Diòcesi de Lleida "sense haver participat mai en el vostre camí particular, podria dir que amb les mans buides de col·laboracions lleidatanes", però està convençut "que l'Església de Déu que peregrina a Lleida sabrà acollir-me com a pare i pastor, amb les limitacions i defectes personals, però comptant amb la força de la gràcia que supera vacil·lacions i rutines, regalant-nos l'alegria i el coratge de l'Evangeli".

El bisbe Salvador finalitza la seva salutació demanant Déu "que em concedeixi llum per ser un bon pastor" i per saber "donar suport a totes les iniciatives pastorals que entre tots esteu duent a terme".

Les darreres paraules de la carta de Mons. Giménez són pel seu antecessor, el bisbe Joan, "que s'ha desgastat durant els últims anys al servei de la comunitat diocesana".

Administrador diocesà

Fins al moment que Mons. Salvador no sigui ordenat bisbe de Lleida a la Catedral, la qual cosa es preveu pel mes de setembre, al capdavant de la diòcesi hi haurà Mn. Ramon Prat Pons, que fins avui era vicari general.

Malgrat que els vicaris i tots els membres de la cúria episcopal cessen en el mateix moment que ho fa el bisbe Joan, tret del vicari judicial, l'ecònom i el secretari-canceller, Mn. Ramon Prat, que ja era el número dos en ordre jeràrquic del Bisbat de Lleida, ha estat escollit administrador diocesà fins a l'arribada del bisbe Salvador.

L'elecció de l'administrador diocesà és una potestat del Consell de Consultors, que s'ha reunit aquest matí, tot just s'ha tingut coneixement del relleu del bisbe Joan. Malgrat tenir fins a vuit dies de marge per aquesta designació, el Consell de Consultors ha pres la decisió d'escollir Mn. Prat, que ha acceptat aquesta responsabilitat, en la primera reunió que ha mantingut.

Més fotos de la roda de premsa aquí.