Catalonia Sacra va presentar el dilluns, 27 de març, el seu primer Catàleg d’Activitats Turístiques. El catàleg, que recull de moment una trentena de productes turístics adreçats a col·lectius i agents del sector, vol servir per potenciar Catalunya com a destinació de turisme religiós.

El bisbe de Girona i president de Catalonia Sacra, Mons. Francesc Pardo, i el director executiu de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Patrick Torrent, van ser els encarregats de presentar-lo en un acte al Palau Robert de Barcelona.

El catàleg, una iniciativa única en l’àmbit del turisme religiós a Catalunya, ordena, estructura i defineix diferents productes turístics amb l’objectiu de facilitar la visita guiada i el coneixement a equipaments religiosos significatius d’arreu del territori català.

Aquesta nova eina vol donar als agents turístics la possibilitat d’oferir als seus clients una visió completa del patrimoni artístic i cultural de l’Església. El catàleg és dinàmic, i anirà acollint nous productes en els pròxims mesos. Les propostes recollides abasten tot l’àmbit territorial dels bisbats, i inclouen des de petites ermites solitàries fins a les grans catedrals. La iniciativa té el valor afegit d’estar promoguda pels mateixos bisbats que són -en la gran majoria dels casos- els titulars d’aquest patrimoni i que volen, amb aquesta proposta, generar una dinàmica econòmica que ajudi al manteniment i restauració d’aquest patrimoni cultural.

El catàleg es començarà a distribuir els propers dies per diferents canals. La sol·licitud d’informació i contractació de serveis es pot fer mitjançant el correu electrònic reserves@cataloniasacra.cat i al telèfon 693720202.

Una cinquantena d’activitats culturals per reivindicar l’alt valor del patrimoni de l’Església

En aquest acte també es va donar a conèixer l’agenda d’activitats culturals d’aquest 2017. El periodista i historiador, Enric Calpena, fou l’encarregat de presentar la quarta edició que inclou una cinquantena de propostes que tenen per objectiu divulgar el patrimoni cultural de l’Església. Les activitats volen posar en relleu la importància d’un grapat d’obres cabdals de l’art català. Entre d’altres s’explicaran retaules com els gòtics de Santa Maria de Tots els Sants de Sant Cugat del Vallès (9 de setembre) o el retaule major de la catedral de Tortosa (21 d’octubre) o el retaule major renaixentista de Poblet (17 de juny). Es proposa la visita a temples parroquials com Maials i la Granadella (13 de maig), al Bisbat de Lleida, la parroquial de Lloret de Mar (30 de setembre), o la d’Horta de Sant Joan (4 novembre), entre moltes d’altres. S’explicaran petites històries de les catedrals, com la dimensió gòtica de la catedral de Vic (16 de setembre), els tresors barrocs de la catedral de Tarragona (18 de novembre), o el claustre gòtic de la Seu Vella de Lleida (14 d’octubre).

Cada bisbat escull quines seran les esglésies i les obres protagonistes de l’any, i aporta també els ponents i els guies de les activitats, d’entre els màxims coneixedors d’aquell patrimoni en concret.