El passat dissabte 17 de febrer un equip interparroquial ens vam trobar a la segona trobada de "Formació en clau de renovació evangelitzadora". L'objectiu d'aquesta formació és treballar i caminar, en el procés de madurar en visió i missió per a la transformació de les nostres comunitats parroquials i entre tots FER Créixer DEIXEBLES MISSIONERS.

En definitiva, posar-nos en actitud renovadora, sentint l'Esperit Sant protagonista en nosaltres, per tal de prendre com actitud profundament assolida, la de QUEDAR-SE i LLUITAR.

En aquesta sessió, ens acompanyà la Sra. Teresa Valero, delegada de Nova Evangelització del Bisbat de Solsona.

La Teresa, per una banda ens explicà l'experiència de la ruta renovadora que han emprès a la seva Diòcesi, i l'anhel i interès per preparar una reforma de les estructures diocesanes i comunitats parroquials. Va compartir també els testimonis d'altres comunitats d'arreu d'Europa que ho estan fent.

La jornada va prendre un color de qüestionar-se cada un dels participants. Així doncs, ens vam preguntar personalment si som deixebles missioners i quin tant per cent del nostre dia dediquem a la pregària, la vida fraterna, el silenci amb aroma de Déu, el servei, el primer anunci, la lectura de la Paraula, la formació.

I t'ho qüestiones seriosament quan sents una persona com la Teresa, que parla des de l'experiència de la conversió i des de la vivència plenament evangèlica...!! No és teoria!!
Experiència de Déu fent camí conjuntament, pastor (mossèn) i equip de pastoralistes (seglars).

Emprant mètodes com ara el Curs Alfa, impartint cursos parroquials, creant petites cèl·lules (grups) parroquials en el procés del Primer Anunci (amb vida orant, vida d'ensenyament i vida fraterna), i formant deixebles missioners, tot bevent de la FONT de l'ESPERIT SANT.

Agraeixo la proposta que el meu rector em va fer per participar en aquesta formació, inspirats per l'experiència del Pare James Mallon (llegim i treballem el seu llibre) i també per la d'altres comunitats que ja venen treballant al respecte.

M'anima i m'esperona veure que som molts amb aquesta inquietud i que per tant, encara que sigui un procés lent i amb dificultats, trobo ànims amb tots els membres d'aquest grup per confiar en Déu Pare i viure conscient el NO TINGUEU POR, que ens diu JESÚS.

Us demanem la vostra pregària per aquest grup que hem començat un camí de renovació parroquial.

Gemma M.

Participant en la "Formació en clau de renovació evangelitzadora"