La seu de Càritas Diocesana de Lleida acollirà el pròxim 4 d'octubre una xerrada-col·loqui amb el títol 'L'Església per la lluita del treball decent' amb motiu del Dia del Treball Decent que se celebra el 7 d'octubre.

La xerrada tindrà lloc a les 20.00 hores i estarà organitzada per la Fundació Jaume Rubió i Rubió, l'ACO (Acció Catòlica Obrera), l'empresa de reinserció Troballes, Justícia i Pau i Càritas Diocesana de Lleida.

Els convocants consideren que tota comunitat cristiana està cridada a fer visible i denunciar la situació de desigualtat en l'accés a un treball decent i la negació de la dignitat que això suposa. En aquest sentit, les entitats destaquen que "la defensa del treball decent és essencial per a la realització de les persones i les seves famílies".

Amb motiu de la jornada pel Treball Decent, els organitzadors asseguren que el Treball Decent significa en els nostres dies:

. Posar en el centre la persona, trencant l'actual lògica de pensar i organitzar el treball des del fet econòmic i els interessos d'uns quants.

. Plantejar el sentit i el valor del treball més enllà del lloc de treball: distribuir de manera justa i digna el treball i reconèixer socialment tots els treballs de cura necessaris per a la vida humana.
. Lluita per unes condicions dignes de treball: sense la lluita per l'afirmació dels drets de les persones a la feina no és possible humanitzar el treball.

. Articular de forma humanitzadora el treball i el descans.

. Lluitar per la defensa dels drets humans i desvincular drets i feina.