La ZER Garrigues Altes va celebrar el passat 22 de juny la Cloenda del Curs 2017-18 a Juncosa d’una manera molt especial. Alguns alumnes de 6è de l’escola Espígol d’aquesta població van fer de guies, per un dia, de la parròquia i d’altres indrets emblemàtics de Juncosa davant dels seus companys.

El Nil va explicar les dades de l’església per fora destacant que “estem davant de l’església parroquial de la Nativitat de la Mare de Déu de Juncosa considerada Bé Cultural d’Interès Local. Fou construïda al llarg dels segles XVIII i XIX. La façana i la torre del campanar són d’estil neoclàssic. El majestuós campanar té una alçada de 26,60 metres. A la façana hi ha una fornícula amb la imatge de la Mare de Déu, nena, patrona de Juncosa”.

A continuació, el Biel va convidar a tothom a visitar-la per dins, per admirar la seva bellesa. Com si d’un guia professional es tractés va destacar que “l’església, d’estil barroc, està dividida en tres naus i conté una cúpula al creuer” També va fer referència a l’Altar Major assegurant que “és una rèplica exacta del que es va destruir l’any 1936”. Va afirmar que “l’any 1992 s’hi van fer obres de restauració i cal destacar-ne les pintures dels quatre evangelistes. Al centre del Retaule hi ha la imatge de Maria Auxiliadora, les diferents imatges, l’emblema de Maria i els diversos plafons en forma de Medallons que representen, en relleu, escenes de la vida de Nostra Senyora”. Mn. Pau Fecheta, rector de la parròquia, també va acompanyar als visitants

A continuació van visitar altres llocs, com la plaça del Mig del Món. La Maria va explicar que “hi ha una creença popular que diu que Juncosa es troba al mig del món, ja que Déu va clavar la punta  fixa del compàs per tal de traçar l’esfera terrestre en un punt situat sota un dels porxos que hi ha davant de l’església on s’hi pot veure el forat i d’aquí ve el nom de la plaça”.

Tot seguit, van visitar el dipòsit vell, que encara funciona i van continuar caminant fins a un turó per admirar la serra del Montsant. Gràcies a aquest itinerari, l’últim dia de curs, aquests alumnes, que acaben una etapa escolar, van aprendre, sentir, valorar i donar gràcies per tot el que tenen.