L'Acadèmia Mariana de Lleida ha acollit el matí del dissabte 24 de febrer, la celebració de l'Assemblea General de la Confraria de la Mare de Déu de Montserrat de Lleida, amb una nodrida assistència de confrares. Ha estat presidida per Josep Estruch, president de la Confraria, acompanyat per la junta directiva i ha comptat amb l’assistència del nostre bisbe Salvador.

Els confrares han aprovat l'informe del president, així com el balanç econòmic i pressupost per aquest any. Tanmateix s’ha presentat el resum de les activitats del passat any i s’ha informat dels actes que la Junta de la Confraria ha programant per aquest 2018.

El primer d’ells se celebrarà el 8 d’abril a Montserrat, amb ocasió de la inauguració d'una escultura de Santa Teresa Jornet, filla d'Aitona i fundadora de les Germanetes dels Ancians Desemparats i on la Confraria vol ser-hi present: “Ens pertoca pujar a Montserrat aquest dia com a Confraria de Montserrat i diocesana de Lleida en homenatge a la nostra Santa”, en paraules del president Josep Estruch.

Segona trobada d'advocacions Marianes de Lleida

A aquest acte, li seguirà la convocatòria de la IIª Trobada d'Advocacions Marianes de Lleida (la primera fou convocada i organitzada per l’Acadèmia Mariana), que tindrà lloc el 21 d'abril, a la capella de la Mare de Déu de Montserrat a la Catedral Nova. Pocs dies després se celebrà el Tridu de preparació a la Festa de la Patrona el 27 d’abril, la festa grossa de la Confraria. Tanmateix s’ha informat que la LXXI Romeria a Montserrat serà enguany del 9 al 16 de juliol.

L’Assembla ha acordat també, endegar les accions necessàries per tal d’iniciar la restauració del retaule i cambril de la capella de la Mare de Déu de Montserrat de la Catedral de Lleida, que ha estat considerada necessària i que es durà a terme d’acord amb el projecte que elabori l’equip del CAEM de la Universitat de Lleida.

Homenatge al consiliari de la Cofradía Mn. Xavier Batiste

Abans de cloure l’Assemblea, els confrares han homenatjat al seu consiliari. Ha estat el mateix bisbe Salvador qui en nom de la Confraria, ha fet lliurament a Mn. Batiste d'una bonica fotografia emmarcada que reprodueix el moment en que aquest venera "La Moreneta" en el seu cambril de l'altar de la Confraria a la Catedral de Lleida.

El president Josep Estruch, en nom de tota la junta directiva i dels confrares ha intervingut amb unes sentides paraules d’homenatge i reconeixement: “Gràcies Mn. Xavier Batiste. Heu estat un home de fe i una persona entregada al seu país. Proper a tothom, preocupat per l’Església i el seu esdevenir i inquiet per les perifèries seguint el missatge del papa Francesc; sempre heu volgut que la Confraria seguís els signes dels temps".

Jordi Curcó