L'Arquebisbe de Tarragona, Mons. Jaume Pujol, i el Secretari de la CEE i bisbe auxiliar de Madrid, Mons. Juan Antonio Martínez Camino, han comparegut en roda de premsa (veure vídeo) per donar a conèixer els últims detalls de la Beatificació de l'Any de la Fe. Aquesta beatificació, la més nombrosa de tota la història religiosa espanyola, està ultimant els preparatius perquè l'esdeveniment previst per al migdia del 13 d'octubre estigui perfectament organitzat.

Monsenyor Martínez Camino, i l'arquebisbe Pujol van presentar l'actualització de xifres i les últimes novetats de l'esdeveniment, entre elles el relicari que guardarà la majoria de relíquies dels 522 màrtirs beatificats. Serà la majoria perquè el propi bisbe Martínez Camino va reconèixer que no es guarden restes de totes les persones que seran reconegudes per l'Església.

La celebració, que reunirà unes 20.000 persones entre feligresos, familiars dels màrtirs i autoritats (polítiques i religioses) pretén ser un acte purament religiós i històric. Per aquesta raó, els dos pastors de l'Església van remarcar que no hi haurà ni pancartes ni banderes durant la cerimònia, per la qual cosa ningú busqui un missatge polític en aquesta beatificació massiva que se celebra en el Complex Educatiu de Tarragona (antiga Laboral).

Monsenyor Martínez Camino va explicar també el per què de la denominació “màrtirs del segle XX” i no “màrtirs de la Guerra Civil”, un nom que no s'ajustaria a la realitat perquè molts d'ells van donar la seva vida anys abans que esclatés el conflicte bèlic.