Organitzada per Càritas Parroquial, el grup de Gent Gran de la parròquia Sant Antoni M. Claret, de Lleida, va celebrar la Pasqua el passat dijous, 20 d’abril, als locals parroquials.

Un grup de 25 persones es van reunir per passar una tarda agradable i útil, segons els va proposar el P. Josep Vilarrubias, que els acompanyava.

Va ser una trobada molt dinàmica on tothom va participar amb les seves opinions sobre el tema central de Càritas. Els assistents van expressar les motivacions que els havien portar a col·laborar com a voluntaris en la tasca de Càritas, que com a resum es podria expressar així: “Jesús ens interpel·la i com a resposta, fem un servei als altres”. Van destacar que aquest servei ho fan amb goig, i és que Càritas respira alegria, amor i fe.

Alguns van fer una mica d’història tot recordant els inicis amb els claretians P. Carles Masó i P. Josep Borruel (que al cel siguin). I aquí va sortir tot un ventall d’activitats: recollir estris de neteja per a la campanya de Temporers, repassar i cosir roba a Troballes perquè estigui a punt abans de posar-la a la venda, fer companyia a alguns avis que es troben sols, preparar lots de Nadal per a famílies necessitades, etc. Van fer esment de com s’han anat adaptant als temps, passant d’una tasca merament assistencial a una altra de promoció i formació. Van començar a col·laborar, ara fa quaranta anys, en les conferències de Sant Vicenç de Paül, després van passar a Càritas.

Tot seguit, el P. Vilarrubias va explicar un conte per treure una ensenyança: Jesús es fa present quan ens reunim en el seu nom. Va agradar tant que la gent li va agrair amb un aplaudiment. De manera espontània es va passar a un col·loqui sobre diversos temes, entre els que destacà les aparicions de Jesús ressuscitat. El P. Vilarrubias va atendre cadascuna de les preguntes que se li feren.

No van faltar les cançons ni poesies, on es va posar de manifest la gran memòria que tenen algunes persones, malgrat els molts anys.

Per últim, els assistents van menjar melindros i la deliciosa xocolata que, com sempre, preparà la Teresita Gil. Com a record de la trobada els van regalar una útil bossa plegable.

Conxita López Torres