Els nens i les nenes de la Diòcesi de Lleida han celebrat als darrers dies la Jornada de la Infància Missionera amb diferents activitats. Els infants de Primera Comunió del col·legi FEDAC, les famílies de la catequesi de la Unitat Pastoral de Cappont, els nens de Santa Tereseta i els de la parròquia de Sant Ignasi

han estat alguns dels grups que s'han unit a aquesta jornada solidària. També ho han celebrat els nens de l'Arxiprestat de Les Garrigues (veure notícia del 24 de gener).

El passat diumenge, 22 de gener, va tenir lloc la trobada mensual per a famílies de catequesi de la Unitat Pastoral de Cappont. Es tracta de la trobada entre pares i mares; infants que es preparen per rebre la Primera Comunió, i l'equip de catequistes. El tema d'aquesta trobada va tenir com a eix, la infància missionera. El curtmetratge editat per OMP, per aquest motiu; va servir per dinamitzar la trobada. El visionament del vídeo va servir per qüestionar-nos vers la nostra forma de relacionar-nos amb les persones que tenim més a prop.

A través d'un treball en petits grups, els pares i fills van fer un recull de les actituds i paraules que ens animen i ens motiven a créixer. Així com les actituds i paraules que no ens ajuden a créixer. La conclusió d'aquest treball va fer veure a les famílies, que en la nostra mà està apostar per aquelles actituds positives i constructives o bé per les destructives.

Enmig d'aquest treball, vam donar a conèixer la tasca dels missioners i missioneres. Vam posar en relleu el seu servei a favor de la persona, del seu creixement, de la seva dignitat.  Aquest espai parroquial serveix per recolzar la catequesi dels infants, així com a promoure la relació familiar en aquest procés catequètic.

Per altra banda, també amb motiu de la Infància Missionera el passat dilluns dia 23 de gener la Delegació de Missions de Lleida, vam compartir la sessió de catequesi dels nens i les nenes de l'Escola FEDAC, que es preparen per rebre la Primera Comunió a la parròquia Santa Tereseta de Lleida.

Va ser una catequesi diferent i amb caire missioner, recordant qué fan els missioners i qué poden fer els nostres infants com a missioners. A partir del vídeo "SIGUEME" Editat per OMP, els nens i les nenes van fer un treball de reflexió, amb quines actituds de la nostra vida podem seguir a Jesús i amb quines no el seguim, després de fer un diàleg entre tots, es van reunir en petit grup i ho van consensuar i ficar per escrit.

També, l'Ivan guanyador del tercer premi en l'àmbit nacional del concurs de postals de Nadal organitzat per Obres Missioners Pontifícies ens va explicar el seu viatge a Madrid per recollir el premi.

També vam aprofitar per donar-li al Didac Nerin el diploma com a finalista del concurs de postals de Nadal organitzat per OMP.

Per altra banda, el passat dilluns dia 24 de gener la Delegació de Missions vam compartir amb els nens i nenes de catequesi de la Parròquia Santa Teresa de Jesús de Lleida una sessió de catequesi, coincidint aquesta setmana amb la jornada d'infància missionera.

Vam fer una catequesi amb caire missioner, després de visionar el vídeo editat per OMP aquest any amb motiu de la infància missionera, vam fer una reflexió en petit grup i després vam posar en comú quines actituds en la nostra vida diària ens ajuden a seguir a Jesús i de quines actituds en la nostra vida diària no ens ajuden a seguir a Jesús.

Després els nens i nenes ho van escriure en uns murals. Per acabar el Pare Jesús acompanyat dels nens i nenes ens va fer entrega a la delegació de les guardioles de compartir, guardioles on els diners recaptats són del petit esforç dels nostres nens per ajudar a altres nens que són com ells i passen moltes dificultats arreu del món.

A la parròquia de Sant Ignasi de Loiola de Lleida, també van celebrar la Infància Missionera amb una sessió en la qual Trini Catalán, delegada diocesana de Catequesi, va explicar la seva experiència missionera aquest estiu a Nicaragua. Als infants que fan primer any de catequesi se'ls hi va entregar una guardiola perquè vagin ficant diners dels seus estalvis pels infants en missió.