Els delegats de Mitjans de comunicació de les diòcesis espanyoles es van reunir en assemblea entre el 21 i el 23 de gener a Madrid. La reunió va servir per rebre formació i compartir les situacions que viuen les diferents Diòcesis a nivell informatiu.

Amb el títol “Aspectes imprescindibles per a la comunicació de l’Església avui” es va celebrar la reunió anual a la seu de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE), amb l’acompanyament dels Bisbes que formen la Comissió de mitjans de comunicació social a la CEE, encapçalats per Mons. Ginés Garcia Beltrán, el seu president, i amb l’assistència del Bisbe encarregat del Secretariat Interdiocesà de Mitjans de Comunicació de la Conferència Episcopal Tarraconense, Mons. Salvador Giménez, bisbe de Lleida, el Bisbe emèrit de Lleida, Joan Piris i el Bisbe de Mallorca, Mons. Sebastià Taltavull, així com diversos delegats de Mitjans de les diòcesis catalanes.

Després de la salutació inicial de Mons. Ginés es va obrir el torn de diverses intervencions de gran qualitat que van posar en anàlisi qüestions que estan de gran vigència en l’actualitat: la transparència, com una necessitat que implica la comunicació diocesana, a càrrec de la Sra. Ester Martín Domínguez, responsable de l’oficina de transparència de la CEE;  i també els trets de la comunicació actual i com establir elements que ajudin a resoldre una situació de crisi a través d’una comunicació no violenta, i com afrontar les converses a les xarxes socials a través de la comunicació oral, a càrrec del professor de la Universitat romana de la Santa Creu, Mn. Sergio Tapia-Velasco.

També es va tractar en profunditat, com afecta a la comunicació de la diòcesi el Reglament General de la Protecció de dades i com s’han de gestionar els drets sobre la imatge, la música, l’autoria i la propietat intel·lectual, ja que formen part del dia a dia de la comunicació.

Hi va haver temps també per conèixer i compartir les experiències comunicatives d’algunes diòcesis, com la de Madrid, Oviedo i Cadiz-Ceuta. El Delegat de Getafe va presentar també la celebració de l’any jubilar que enguany s’ha de dur a terme al Cerro de los Àngeles, a la seva Diòcesi

Les jornades es van complementar amb l’assistència dels delegats i els bisbes de la Comissió a la presentació de la nova edició de la revista Ecclesia, adscrita a la CEE i dirigida per Mn. Jesús de las Heras, a la que va assistir un nombrós públic. Ecclesia es presenta amb un estil nou i renovat i vol ser present a totes les diòcesis i parròquies, amb una clara vocació de cohesió. Van presidir l’acte el Secretari General de la CEE, Mons. Luis Argüello i el President de la Comissió Episcopal de Mitjans, Mons. Ginés Garcia Beltrán.

L’assemblea es va cloure amb una ponència de la guardonada al premi Bravo especial, la veterana periodista Elsa González, que va parlar sobre la necessitat que en la gran onada de comunicacions i dades que ens arriben als consumidors, el periodista segueixi sent un professional amb capacitat i criteri per assenyalar i filtrar i donar credibilitat a les informacions a través de la veracitat d’allò que explica.