Dins de les activitats pastorals vers les famílies que es realitzen a la diòcesi, entre els dies 11 i 15 d’agost s’han realitzat les Colònies Familiars adreçades a qualsevol família, les quals han estat organitzades per la Delegació Diocesana de Família i Vida i la Fundació Verge Blanca.

L’organització ha estat orientada a propiciar la convivència en un ambient tan excepcional com

és la Colònia Montsant, a Vilaller, tot compartint activitats pròpies de les colònies (excursions, jocs de pista, activitats de nit al camp, olimpíades, la caça del gambutzí, el famós gamusino, animal imaginari que...) i estones de reflexió i aprofundiment en el tema.

Cal dir que l’equip de monitors (el Fabián, el Mateo, l’Oscar i el Genís) han estat un motor importantíssim en la dinàmica que s’ha generat entre tots els membres del grup, especialment entre els més menuts que s’han cohesionat esplèndidament i s’ho han passat d’allò més bé.

Enguany el tema en el que hem aprofundit ha estat: És Jesús un membre de la meva família? Durant les tardes, després de la sobretaula i la migdiada, acompanyats per Mn. Antoni Agelet , en ha aportat les pistes per l’aprofundiment, mentre els infants s'han dedicat a les seves fantasies amb els monitors.

La riquesa i els matisos que anaven sortint i la profunditat i espontaneïtat dels pensaments expressats de manera senzilla i sincera, eren tan intensos que van permetre als assistents gaudir d’unes estones realment plenes i saboroses a partir dels textos bíblics aportats per Mn. Agelet.

Primerament hem tractat quins són des del principi els plans de Déu vers la família, a continuació quina és la interpretació humana d’aquests plans i com viu cada membre de la família la realitat de Jesús dins seu, finalment s'ha copsat com les dinàmiques familiars estan imbuïdes per la realitat de cada membre i com, així, la família viu el que viuen ells, especialment els pares (adults).

En finalitzar el treball de la tarda s’obria una estona de pregària de tota la colònia, dirigida per una família diferent cada dia, el sopar, i la festa de la vetlla a l’estil dels antics focs de campament.

També ha hagut temps per les excursions, i així és com hem caminat per la vall del riu Ànglios, per la riba del Salenques, hem pujat al Biciberri i fet la travessa entre Coll i Vilaller.

Es pot ben bé dir que han estat uns dies excepcionals.

Juan Luís Salinas.