L'Acadèmia Mariana va acollir el passat dissabte 18 de juny la presentació del nou catecisme per a la iniciació cristiana d'infants i adolescents amb el nom ' Testimonis del senyor' en un acte organitzat per la delegació diocesana de catequesi.

A l'inici de l'acte el bisbe Salvador va destacar la rellevància de la catequesi senyalant que "és molt important el que fem en el món de la transmissió de la fe". En aquest sentit va dir que "la transmissió de la fe afecta a tots els cristians". La presentació del nou catecisme va estar a càrrec de Mossèn Joan Amich, secretari del Secretariat Interdiocesà de Catequesi (SIC) i un dels redactors del catecisme i de Mossèn Joan Àguila, del departament de joves del SIC.

Mossén Joan Amich va explicar que "la catequesi no és redueix al catecisme i va lamentar que encara la catequesi és la parenta pobra de les nostres parròquies". Amb tot i això va destacar que Catalunya i les Illes unes deu mil persones es dediquen a serveis catequetics. "La catequesi és la etapa en la que hem de posar els fonaments de la fe" va afegir. En relació a 'Testimonis del Senyor' va destacar que no és un llibre de text, és un llibre per a la vida, és on hi ha el nostre ADN".

Mossèn Joan Amich va apostar per una catequesi que estigui al servei de l'iniciació cristiana, que conecti amb les preocupacions dels infants i els nens, que ajudi a enfortir l'identitat dels cristians i en la que els adults també en siguin destinataris privilegiats. En relació amb els catequistes va destacar que "necessitem catequistes amb una gran capacitat de narració de la fe i de testimoniatge de la fe".

Per la seva banda, Mossén Joan Àguila va explicar que 'Testimonis del Senyor és un text de referència no un llibre de text destinat a la segona etapa de la catequesi, entre els 11 i els 15 anys. "Ofereix el tresor de la fe i el presenta en imatges i narracions i s'inspira com a eix temàtic en la Vetlla Pasqual", va assegurat. A més a més, aquest nou catecisme està dividit en dos itineraris: el projecte Si i el projecte Do. El primer està pensat per adolescents de cinquè i sisè de primaria que continuen amb la catequesi després de la primera comunió mentre que el projecte Do és per joves de 12 a 14 anys que es preparen per la confirmació.