Una cinquantena de joves de la Diòcesi de Lleida van participar el passat cap de setmana a l'Aplec de l'Esperit celebrat a la Diòcesi de Tortosa juntament amb 1.200 joves d'arreu de Catalunya.

Convocat pels bisbes de la Conferència Episcopal Tarraconense, i organitzat per les delegacions diocesanes de pastoral de joventut que formen el Secretariat Interdiocesà de Joventut, aquest nou Aplec a Tortosa va comptar amb la participació de joves de moviments, parròquies i esplais cristians. Sota el lema "Crist és la vida" l'Aplec va durar dos dies i va tenir dues ciutats de referència, Tortosa -el dissabte-i Sant Carles de la Ràpita -diumenge-.

El riu i el Delta de l'Ebre van ser el fil conductor de la trobada, "icona de la vida nova que ens dóna Jesucrist", com va explicar el Delegat de Joventut de Tortosa en les seves paraules de benvinguda. Per la seva banda, Mons. Enrique Benavent va posar èmfasi en la vocació de Tortosa com a ciutat d'espiritualitat i va encoratjar els joves a seguir l'exemple de Jesucrist.

Durant el cap de setmana hi va haver animació, dinars de germanor, activitats per Tortosa i per Sant Carles de la Ràpita, l'Eucaristia de Pentecosta -que fou presidida per l'Arquebisbe de Tarragona i Primat Mons. Jaume Pujol i concelebrada pels bisbes de Catalunya a la Catedral de Tortosa-, un concert i pregària a càrrec del grup musical cristià Worship Central, un espai de pregària nocturna i una celebració molt simbòlica que va incloure la renovació de les promeses del baptisme al Parc de Garbí de Sant Carles de la Ràpita.

De la Diòcesi de Lleida van participar 51 joves, d'edats compreses entre els 15 i els 30 anys, acompanyats pel Bisbe Salvador, el delegat de Pastoral de Joves, Manel Mercadé i els sacerdots, Joaquim Blas, Josevi Forner i Xavier Navarro.

Aqui teniu una galeria d'imatges de la trobada.