'Comerç just, missió de tots', amb aquest títol es va desenvolupar el passat cap de setmana la IV Jornada Missionera que tancava el curs 2017-2018. Cada any la Delegació de Missions de Lleida convoca a tota la diòcesi a participar en aquesta diada missionera en la qual s'intenta aprofundir en la missió.

Aquest any, la IV Diada Missionera ha reflexionat sobre el comerç just. Quina és la situació actual, què podem fer nosaltres com a missioners a casa nostra i què podem fer a fora de casa nostra; han estat algunes de les qüestions a tractar. A la trobada, també s'ha reflexionat sobre com s'organitzen i com es pot ajudar a crear petites cooperatives en origen per tal que arribin els productes a casa nostra amb totes les garanties de justícia social.

També es va reflexionar sobre quin paper té l'Església dins de l'economia i els motius que fan a Càritas apostar per aquest projecte de comerç just.
Pilar Garcia, d'Intermón Oxfam, va parlar que és el comerç just, quin és el sentit d'aquesta realitat i quins són els valors de comerç just.

Per la seva banda, Manolo Díaz, responsable del programa de Comerç Just de Càritas Diocesana de Lleida, va explicar el paper de l'Església dins de l'economia. També va parlar de la doctrina social de l'Església. A més, va animar als assistents a conèixer el projecte de comerç just de la botiga 'Fil per randa' de Càritas Diocesana de Lleida.

Per últim, Vicent Roig, laic missioner d'Ocasha, que va estar a Bolívia, va apropar la situació real de com comença un projecte de comerç just en terra de missió. També va explicar els motius que porten a impulsar un projecte d'aquest tipus en origen i quins riscos comporta si no es gestiona adequadament.