Mons. Salvador Giménez Valls iniciarà el seu ministeri episcopal al capdavant del Bisbat de Lleida demà diumenge, 20 de setembre, a les 5 de la tarda, a la Catedral Nova en el decurs d'una celebració eucarística a la qual han anunciat la seva presència fins a 25 cardenals, arquebisbes i bisbes.

El nunci del Vaticà a Espanya, Mons. Renzo Fratini, acompanyarà al bisbe Salvador fins a la Catedral i un cop s'hagi llegit el decret de nomenament del Papa Francesc, li cedirà el bàcul del bisbe màrtir Salvi Huix Miralpeix, com a símbol del relleu episcopal.

Abans, però, a la porta de la Catedral, el mateix nunci Fratini presentarà el bisbe Salvador a les autoritats eclesiàstiques del Bisbat -l'administrador diocesà, Mn. Ramon Prat; el president del Capítol Catedralici, Mn. Jaume Pedrós; un membre del Consell Consultiu, Mn. Joan Jové, i el mestre de cerimònies, Mn. Gerard Soler­-, i als representants de les institucions civils, al capdavant de les quals hi haurà el ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz; l'alcalde de Lleida, Àngel Ros; el conseller d'Agricultura, Jordi Ciuraneta, i el president de la Diputació, Joan Reñé.

A l'altar esperaran l'arribada fins a 25 responsables diocesans. Cal destacar l'assistència del president de la Conferència Episcopal Espanyola, cardenal Ricardo Blázquez, i del de la Tarraconense, arquebisbe Jaume Pujol. També està previst que hi siguin els cardenals Martínez Sistac (Barcelona) i Antonio Cañizares (València), així com els arquebisbes Carlos Osoro (Madrid) i Vicente Jiménez (Saragossa). A més a més de la major part dels bisbes catalans i dels de Barbastre i Osca, també ha anunciat que assistirà a la celebració el bisbe d'Almaty, a Kazakhstan, José Luis Mumbiela, ordenat sacerdot a la diòcesi de Lleida.

Les campanes de la Seu Vella anunciaran l'entrada del nou bisbe a la Catedral, el qual abans d'iniciar-se la celebració, acompanyat pel nunci Fratini, pregarà a la capella del Santíssim.

A més del bàcul de Mons. Salvi Huix, una altra relíquia del bisbe màrtir serà protagonista durant l'eucaristia. Es tracta del seu calze, el qual s'utilitzarà per a la consagració.

Sis religiosos i sis laics felicitaran al bisbe Salvador en nom de l'Església de Lleida. El mercedari P. Joaquín Millan, el carmelita P. Jesús Sans, la germana Monsterrat Brescó (superiora de les Germanetes dels Ancians Desemparats d'Aitona), sor Francisca (Germanetes dels Pobres), sor Lourdes Dujo (Filles del Cor de Maria), i la Mare Paula (Companyia del Salvador-Mater Salvatoris) han estat els religiosos escollits. Per part dels laics, pujaran a l'altar a saludar al bisbe Salvador Joan Viñas, director de l'Acadèmia Mariana; Ximo Company, delegat de Patrimoni; Emili Reimat i Tesa Corbella, de la Delegació Família i Vida; Trini Catalan, delegada de Catequesi, i Asunción Besa, de la Delegació d'Espiritualitat.

Per exprés desig de Mons. Salvador Giménez, la col·lecta que es realitzi durant l’eucaristia anirà destinada a acollir al col·lectiu de refugiats.

Al finalitzar la celebració, el bisbe s'atansarà als peus del presbiteri per saludar als fidels de l'Església de Lleida.

El bisbe Salvador va arribar a Lleida ahir, divendres, procedent de Menorca, i el primer que va voler fer és conèixer als treballadors i voluntaris de la Cúria Episcopal, amb els quals va estar conversant una bona estona, a més de recórrer les dependències de la seu del Bisbat.