Els diaques preparen l’Assemblea Diocesana

Els diaques permanents de la diòcesi es van reunir el passat 7 de maig al Bisbat de Lleida per preparar l’Assemblea Diocesana en l’última reunió d’aquest curs. El vicari general i també director del Secretariat Diocesà per al Diaconat Permanent, Mn. Ramon Prat, va presidir la trobada.

El lema de la reunió fou “Trobar-te en la quotidianitat i demanar la gràcia dels dons que necessitem per la nostra vocació” i entre d’altres punts, els diaques van preparar l’Assemblea Diocesana que se celebrarà el proper 28 de maig a l’Acadèmia Mariana.

Una altra de les preocupacions d’aquest col·lectiu de l’església és donar a conèixer la seva missió a la diòcesi i les noves vocacions, així com ajudar a les parròquies que ho necessitin i ser creatius dins la seva missió.

Actualment a la nostra diòcesi hi ha sis diaques permanents, alguns d’ells estan casats, i les parelles van assistir al dinar de després de la reunió, així com dues vídues de diaques traspassats.

La funció del diaca és assistir i ajudar els bisbes en la missió de l’església i especialment en els serveis d’acció caritativa i social i també col·laborar amb el presbiteri diocesà en el projecte pastoral de la diòcesi. A més a més, serveixen l'altar, proclamen l'evangeli i ajuden els preveres en les funcions pròpies del diaca. Poden exhortar el poble fidel (predicació), poden administrar els sagraments del baptisme i el matrimoni així com repartir la sagrada eucaristia, presidir els funerals i dur a terme els sagramentals establerts en el ritual litúrgic de l'església catòlica.