La Casa d’Espiritualitat del Sant Crist de Balaguer va acollir el passat 16 d’abril la segona trobada d’aquest any dels Animadors litúrgics del Bisbat d’Urgell. Hi van participar una seixantena de persones i fou presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i pel Delegat diocesà de Litúrgia de la Diòcesi d’Urgell, Mn. Xavier Parés.

Aquesta trobada s’organitzava conjuntament amb les Diòcesis de Lleida i Solsona i hi eren presents els Delegats de Música de les tres diòcesis. L’eix central de la trobada fou la presentació del Cantoral litúrgic bàsic dels Bisbes de Catalunya, en la seva 2ª edició augmentada i revisada, a càrrec de Mn. Miquel Barbarà, mestre de Música de la Catedral de Tarragona i Degà del Capítol, el qual desenvolupà una ponència sobre “L’Església canta la litúrgia”.

Aquest Cantoral és fruit de l'encàrrec aprovat al Concili Provincial Tarraconense de 1995, i que ara arriba a una segona edició, la qual, com diuen els Bisbes de Catalunya en la presentació, és “un punt de partida dels cants litúrgics que convé que siguin coneguts per tothom en les nostres Esglésies diocesanes”. És, doncs, un recull oficial dels cants propis o més apropiats (en català i alguns també en llatí) per a ser cantats en les celebracions de l'Eucaristia i dels altres sagraments, tenint en compte els diversos moments, temps, festes, etc.

La sessió formativa tingué una presentació més aclaridora d’aquesta segona edició i el seu valor normatiu a Catalunya, i una part més pràctica de presentació cantada dels cants més emblemàtics a càrrec de Mn. Joaquim Mesalles i de M. Carme Girart, delegats de Música de Lleida i d’Urgell respectivament.