El passat 16 de febrer van visitar la ciutat de Lleida dos membres de Càritas Bangladesh, representants de l'organització solidària COOR (Christian Organization for Relief and Rehabilitation), un projecte que impulsa el comerç just en aquest país asiàtic.

Milton Suranjit i Ananda Placid, van explicar la tasca al COOR a l'IES Josep Lladonosa i en una xerrada a voluntaris de Càritas Diocesana de Lleida. COOR va néixer després de la Guerra de la Independència, l'any 1971, amb l'objectiu d'alleujar les dificultats de les dones vídues de guerra i de dones rurals marginades.

Milton i Ananda van explicar que el gener de 1973 una dissenyadora de Nova York, Louisa Brooke, va viatjar a Dacca, capital de Bangladesh. Allà es va posar en contacte amb un centre de capacitació en artesania, el Centre Jagorani. Aquests centres estava dirigit per dos monges catòliques, Michael Francis, CSC i Sor Mary Lillian, SMRA. La visita de Louisa Brooke va permetre donar eines a aquestes dones perquè treballessin amb 'jute' i altres artesanies, que posteriorment van vendre als mercats locals. Aquesta ocupació els hi permetia tindre un ingrés per a la família. Les dues religioses van començar a organitzar cursos de capacitació que impartia Louisa Brooke.

Milton Suranjit i Ananda Placid van explicar la tasca de COOR en una xerrada als alumnes del Batxiller internacional de l'IES Josep Lladonosa i a la tarda a la seu de Càritas Diocesana de Lleida davant d'un grup de voluntaris de la botiga de comerç just.
La tasca de COOR permet donar dignitat a les dones i aquestes poden sortir de la seva situació de pobresa i viure amb els seus fills. Els dos ponents van mostrar en un vídeo com dones que feia 35 anys que treballaven a la cooperativa estaven orgulloses de què els seus fills i filles han pogut estudiar.

El teu compromís millora el món, sent responsable en el moment de consumir, també fem Càritas.