El diumenge 16 de febrer, la Catedral Nova es va quedar petita per acollir el rosari de torxes i la missa en honor de la Mare de Déu de Lourdes, actes que van estar presidits pel bisbe de Lleida, Mons. Joan Piris, i que havia convocat l’Hospitalitat què dur el nom de la Mare de Déu.

Abans d’iniciar-se l’eucaristia, la delegada diocesana de Pastoral de la Salut, Montse Esquerda, va dirigir-se als presents per fer la presentació de l’Any del Malalt, que a Lleida e celebra al mes de maig.

A continuació, el bisbe Joan va celebrar la missa, en l’homilia de la qual va recordar que Crist és el més important, per damunt de les devocions. Tota la resta és secundari, en referència que de vegades la importància que es dóna a les tradicions i les festes eclipsen l’Evangeli.

El president de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes de Lleida, Ramon Maria Reig, en finalitzar els actes litúrgics va prendre la paraula per agrair a tothom la participació; per informar de les jornades de formació que es desenvoluparan a l’Institut superior de Ciències Religioses-IREL, dins del curs d’Antropologia Teològica, que s’iniciaran el 25 de febrer, i per anunciar les dades de la propera peregrinació de l’Hospitalitat diocesana de Lleida a Lourdes, que serà del 26 al 29 de juny. En aquest sentit, el bisbe Joan va intervenir per demanar als pelegrins poder celebrar plegats els actes reservats a la nostra diòcesi, recomanant el “fer-nos presents” en aquesta diada.