La Parròquia del Carme de Lleida ha acollit la Jornada Mundial de les Migracions que per novena vegada se celebra a la nostra diòcesi.

En absència del bisbe Joan, el delegat diocesà d’Atenció Pastoral a l’Immigrant i rector del Carme, Mn. Joan Mora, ha presidit l’eucaristia, acte central de la jornada, en el qual ha estat acompanyat per dos sacerdots romanesos i un de la comunitat copta.

Pedro Huezo, un  dels voluntaris de la delegació diocesana d’Atenció a l’Immigrant, ens ha deixat aquesta crònica.

“Un any més les comunitats llatines, romaneses i africanes ens hem reunit en una jornada festiva que ha tingut el seu acte inicial amb la celebració de l'eucaristia a l'Església de la Mare de Déu del Carme. Enguany, per l’absència del nostre bisbe, ha presidit la missa Mn. Joan Mora, rector i delegat diocesà de la Pastoral de Migracions. Han concelebrat amb ell els dos sacerdots romanesos, pares Adrián i Paul. També hi ha estat present l’Abuna Rewis, sacerdot de la Comunitat Copta. Mentrestant, la Comunitat romanesa-ortodoxa, presidida pel Pare Daniel, celebrava la seva litúrgia al local dels baixos del temple.

El Pare Joan ens ha convidat a caminar junts, essent participatius, buscant entre tots noves alternatives per a construir una societat millor on es respectin la igualtat i la dignitat de tothom i el seu dret al treball, a l'habitatge, a l'ocupació amb noves formes de participació.

A continuació, ha tingut lloc el festival folklòric multicolor. Hi han participat els solistes Jesús, del Perú; Anette, del Senegal; Yanira amb Ana, d'Hondures; Mairita, de l'Equador. No han faltat els balls del folklore llatí dels grups Sumagsisana, Nuevo Amanecer, Euroamérica, de l'Equador i Bolívia.

S'hi ha fet present, també, la Casa de Andalucía amb algun membre immigrant. La comunitat Romanesa, catòlica i ortodoxa, han presentat sengles actuacions. Membres de l'Església eternal life Christian Chapple de Nigèria han cantat i ballat una cançó africana. I ha debutat entre nosaltres el grup musical "Luna María" amb una cúmbia i caporal bolivians. Com en totes les nostres celebracions, el fermall d’or l’han posat els nostres immigrants que, sota la direcció de la Sra. Pepita Elvira, han ballat la sardana de punts lliures "Supermambo".

Els joves han clausurat l'acte amb una representació de mim, tot acoblant els cinc continents en un mapamundi mentre es llegia un paràgraf del missatge del Sant Pare amb ocasió de la jornada.

A la tarda equips de diverses nacionalitats han competit en un torneig de futbol sala. Així s’ha completat aquesta Jornada festiva deixant un record agradable en els nostres cors.

Expressem el nostre més sincer agraïment Col·legi Sagrada Família per acollir aquesta celebració festiva posant a la nostra disposició les seves instal·lacions i fent que la Jornada de les Migracions hagi tingut, a Lleida, un caliu tan especial”.

Més fotos de la jornada, en aquest enllaç.