El passat dissabte 16 de desembre Càritas Diocesana de Lleida va celebrar la jornada del Voluntariat. La trobada va començar amb la presentació de la campanya institucional 'Compartint el viatge' que va realitzar el programa del Fet Migratori de Càritas Diocesana de Lleida. Ho van ambientar amb un 'photocall'...

on cada persona havia d'obrir els sus braços per donar a entendre que anava a la trobada de l'altre.

A continuació, es va donar a conèixer la campanya mundial de Càritas Internacionalis i el Papa Francesc perquè els cristians interioritzem que som una gran família humana, mundial i unida, que som fills d'un mateix Déu. I per tant compartim un mateix viatge, el de la vida amb a més, amb les persones que migren. Aquesta és una campanya de sensibilització que convida a la trobada amb l'altre, a promoure oportunitats i espais d'acollida on sigui possible compartir les històries i les vides. La campanya està destinada a tots els creients amb l'objectiu de promoure la cultura de la trobada i el canvi social. A continuació, es van presentar les tertúlies entre persones autòctones i immigrants que organitza Càritas Diocesana de Lleida des de fa uns anys.

Més tard, els voluntaris van participar en l'Eucaristia a la parròquia Sant Andreu on van compartir les alegries i esperances en un món millor amb Jesucrist i demanar-li forces perquè el nostre voluntariat sigui cada dia més actiu i transformador.

Al final de l'Eucaristia el Bisbe Salvador, va donar les gràcies a totes les voluntàries per la seva bona feina que realitzen durant l'any, a través d'una carta signada manualment per ell. La jornada va acabar amb un dinar de germanor i un concert de la coral Estel Belles Arts.