Foto Rectangle:

El Pare Joan Suñol ha mort aquesta matinada a l'edat de 65 anys després de tota una vida entregada als més necessitats. La missa exequial tindrà lloc demà diumenge a les 17.00 hores a la Santa Església Catedral de Lleida.

El P. Suñol tenia 65 anys. Havia nascut a Barcelona l'any 1952 i va entrar al noviciat dels jesuïtes a Hostafrancs, l'any 1973. Es va ordenar sacerdot el 1984. Des de l'any 1982 que ja treballava a Lleida, on ha estat implicat fins ara mateix en múltiples iniciatives pastorals i socials: a la pastoral de joves, catequesi, o com a consiliari diocesà de les JARC, entre altres.

Durant els darrers 25 anys la seva activitat principal ha estat a la parròquia de Sant Ignasi de Lleida, com a rector, on ha liderat i animat una comunitat parroquial molt activa i implicada, i a Arrels Sant Ignasi, entitat social de la que n'era impulsor i president, i a través de la qual ha realitzat una important tasca de compromís i també de denúncia en favor de les persones més desfavorides.

Entre altres distincions va rebre la medalla a la solidaritat de l'Ajuntament de Lleida l'any 2016.

Tot just el passat 29 d'octubre el P. Joan Suñol deixava el càrrec de rector de la parròquia, amb una emotiva celebració d'acció de gràcies, en la qual tota la comunitat parroquial li expressà el seu agraïment i reconeixement per la seva dedicació.

Ell mateix es va dirigir també a la comunitat en la seva homilia, agraïnt també els anys viscuts i també l'estimació rebuda: "Això d’estimar-se de debò ho he pogut experimentar en primera persona. Us he de dir que m’he sentit i em sento molt estimat per tots vosaltres i també pels meus companys amb els seus mil i un detalls i mostres de servei. A l’hospital i a casa sovint se m’han escapat moltes llàgrimes d’agraïment emocionat".

Avui dissabte a partir de les 17:00h, vetllatori a la Capella de la Parròquia Sant Ignasi. La missa exequial tindrà lloc demà diumenge a les 17.00 hores a la Santa Església Catedral de Lleida.