El Seminari Conciliar de Barcelona va acollir les XVI Jornades de Responsables de Catequesi “Sortir, acollir acompanyar”, organitzades pel Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears (SIC), els dies 6 i 7 de juliol.

Sortir, acollir acompanyar: aquest era el títol de l’encontre i, el seu objectiu, reflexionar sobre la realitat actual del servei catequètic i descobrir com el magisteri del papa Francesc pot donar una nova orientació en la relació entre catequistes i les famílies. Hi van participar 106 responsables de catequesi de les diòcesis de l’àmbit catalanobalear.

Les jornades van ser presentades pel president del SIC i bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Sebastià Taltavull, acompanyat pel director del SIC, Mn. Joan Maria Amich, i el bisbe electe auxiliar de Barcelona, Mons. Antoni Vadell. Mons. Taltavull va valorar molt positivament la feina realitzada pel SIC i va reflexionar entorn del lema escollit enguany: “A la catequesi se’ns demana un canvi de mentalitat molt gran i d’adaptació a la realitat […] Aquest “sortir” suposa a vegades  renunciar a esquemes propis, renunciar al que hem fet tota la vida”, ha compartit el bisbe amb els assistents.

En aquestes jornades hi hagué temps per presentar quins tipus d’acollida i d’acompanyament es realitza en diverses parròquies quan les famílies demanen la catequesi per als seus fills o quan els adults vénen a la parròquia per continuar el seu camí de fe.

El director del SIC, Mn. Joan M. Amich, lliurà i comentà l’anàlisi que s’ha realitzat conjuntament amb totes les Delegacions Diocesanes de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears sobre la situació actual de la catequesi a casa nostra. (v. document adjunt)

El tercer gran apartat va ser conduït pel professor Salvatore Currò tot  portant el magisteri del papa Francesc en l’àmbit de la catequesi centrant-se en tres grans paraules ben significatives del seu magisteri: sortida, joia i misericòrdia. Les seves reflexions realitzades en les tres conferències (Ser en sortida i catequesi;  Joia i catequesi;  Misericòrdia i catequesi) tingueren un posterior treball per part dels participants dirigit pel mateix ponent.