Amb motiu dels 100 anys de l'aparició de la Verge de Fàtima, el dia 13 de Maig, membres de l'associació de la Medalla Miraculosa de diferents parròquies de Lleida van participar en la sortida de final de curs;

en aquesta ocasió es va decidir aprofitar la idea de José María Ponz, que la va comunicar a la reunió de l'Àrea de Litúrgia i Espiritualitat, de realitzar una Romeria Urbana per les Esglésies de Lleida. Com a Associació vam decidir fer-la però per pobles, com és habitual fer-ho a llocs Marians, vam triar: Llardecans, Almatret i Butsènit.

Vam a arribar a Llardecans uns 15 minuts abans de les 9 del matí i Mn. Josep Maria Cebrià, ja ens esperava a la plaça, tots ens vam disposar a esmorzar i un cop acabat ens dirigim a l'Església de Llardecans per oferir el Rosari i cants a la Verge de Fàtima. Tots encantats amb la molt ben cuidada i preciosa que és l'Església, tot seguit vam anar al Santuari de Nostra Senyora de Loreto davant del qual hi ha un monument a la Verge envoltada de flors naturals, tots agafats de les mans vam elevar el cant " Preneu, Verge pura, els nostres cors".

Vam entrar al santuari i després de l'explicació que ens va donar Mn. Josep Maria Cebrià entonem tots el Salve Regina, tot  seguit passem a besar la nostra Mare. Desprès ens van repartir els Goigs, en lloança de Nostra Senyora de Loreto venerada en aquest Santuari.

A Almatret vam visitar l'Església, després de l'explicació de Josep Maria entonem el cant "Rosa d'Abril" a l'altar de la Mare de Déu de Montserrat, un cop fora a la plaça on hi ha un monument amb la Creu, tots  agafats de les mans vam cantar "Victòria tu regnaràs, oh! Creu, tu ens salvaràs". Després ens vam dirigir fins al final del poble per visitar l'Ermita  de Sant Joan d'Almatret que va ser reconstruïda l'any 1997, amb la col·laboració de la gent del poble que va començar a portar les pedres que van quedar després de la seva destrucció i com record les guardaven. L'Ermita està ubicada en un lloc privilegiat amb unes vistes precioses. Aquí entonem el cant a la Mare de Déu de Fàtima "Ave, Ave, Ave Maria".

Agraïts per tantes coses bones i boniques que se'ns havien mostrat vam anar a Maials on es va acomiadar Mn. José Maria. Vam continuar tots fins a l'Ermita de Butsènit on ens esperava Mn. Jordi Pardell per a la celebració de l'Eucaristia. Tots col·laborant perquè les coses ens surtin bé i així va ser, una celebració molt bonica on vam participar de totes les parròquies i se'ns va obsequiar amb els Goigs de la Mare de Déu de Butsènit venerada a l'Ermita. Vam acabar amb un dinar de germanor, lliurant a tots la credencial de la Romeria en honor a la Verge, la Nostra Mare, amb els segells de les Esglésies que havíem visitat i que tindran com a record.

¡Oh! Maria sense pecat concebuda, pregueu per nosaltres que venim a Tu.