Els voluntaris que col·laborem en el projecte dels habitatges Socials del Seminari de Lleida per a famílies desnonades o en risc d’exclusió us volem convidar a la Jornada de Portes Obertes, que estem preparant pel dissabte 30 de novembre per presentar davant la ciutadania la tasca feta des d’aquell 7 de setembre de 2012, quan el nostre bisbe Joan va oferir la possibilitat de disposar d’aquest equipament diocesà.

Ara, un cop redactat el projecte definitiu, que està essent tramitat a nivell administratiu per disposar dels permisos constructius necessaris, han trobat el moment més adient per concentrar en una sola diada una sèrie d’actes que serveixin per explicar un projecte que no vol aturar-se en el fet de solucionar només el problema de l’habitatge d’un nombre de persones sense llar, sinó que pretén recuperar unes famílies que s’han vist arrossegades o estan en el llindar de la marginalitat per una crisi econòmica de la qual no són responsables.

La Jornada de Portes Obertes tindrà diferents moments i podeu incorporar-vos en aquell que trobeu més adient, si no voleu estar tot el dia amb nosaltres. Les activitats programades començaran a les 10.30 del matí amb unes visites guiades a una sèrie d’equipaments vinculats a la Diòcesi, on diferents experts ens aniran explicant la història i singularitat dels mateixos.

El punt de concentració serà l’edifici del Rectorat de la Universitat de Lleida, antic Seminari fins la dècada dels 70; es continuarà en direcció al Palau Episcopal, seu de la Cúria, on es visitarà la planta baixa per contemplar la decoració obra d’Amadeu Bonet i la planta noble, on de la mà del delegat del Patrimoni, Ximo Company, es contemplaran altres obres de la col·lecció artística del Bisbat. La darrera parada, al voltant de les 13 hores, serà l’actual edifici del Seminari (carrer Maragall), indret on s’han de rehabilitar els futurs habitatges. Aquí es podrà contemplar una exposició fotogràfica sobre l’evolució del projecte i s’explicarà sobre el terreny com s’acometrà. En aquest moment també s'ha conviat a les autoritats, els quals faran breus parlaments, tot cloent l'acte el nostre Bisbe Joan. Segidament els voluntaris serviran un petit aperiitu als participants.

A les dues de la tarda, al menjador del  Col·legi Episcopal, hi haurà un dinar solidari, que continuarà a partir de les quatre amb una sèrie d’activitats  que els monitors estan preparant pels infants i que es duran  a termes al Pavelló esportiu del mateix col·legi. Simultàneament pels adults, diversos grups musicals, de dansa i la coral Shalom, actuaran de forma voluntària en un festival al saló d'actes del l'Epìscopal..

Cal informar que per a les persones assistents. hi haurà pàrquing gratuït  al pati del col.legi Episcopal ( C/ Joan Miró)

Si esteu interessats en assistir-hi, i per una bona organització podeu fer una preinscripció per les visites, pel dinar o per tot plegat a la PAH de Lleida, a Càritas Diocesana de Lleida, a l’Acadèmia Mariana o al Col·legi Episcopal . Teniu de temps fins el 25 de novembre.

Les activitats són totalment gratuïtes. Només esperem la vostra col·laboració que es podrà dipositar en els sobres que lliurarem, posant-los dins de capses preparades, per “entre tots i totes i per al bé de tothom” fer aquest somni, cada cop més, una realitat.