Les parròquies de la diòcesi van celebrar el 15 d’agost la Festa de l’Assumpció, i d’aquestes una vintena d’una manera encara més especial ja que el temple està dedicat a Maria. Algunes d’aquestes localitats també celebren aquestes dates la seva Festa Major en honor a la patrona.

El repic de les campanes va marcar la solemnitat de la jornada per donar pas després a les respectives eucaristies. Sarroca de Lleida és una de les poblacions que va celebrar aquesta festivitat i els nens van ser el protagonistes. Els més petits van fer entrega d’unes flors com a símbol d’amor a Maria en una missa presidida pel Mn. Adrià Burca i concelebrada pel Mn. Adrià Bulai. El cor parroquial va omplir la celebració amb els seus cants i un jove va llegir unes paraules en honor a la Mare de Déu “Maria, mare bona, mare humil, mare prudent i servicial, generosa, intercessora, obra mestra de Déu, Mare de Jesús, Déu i home. Mare nostra, espiritual, d’amor i Mare estimada”.

Castelló de Farfanya també va celebrar la festivitat d’una manera especial ja que el bisbe Salvador estava de Visita Pastoral en aquesta localitat de la Noguera i va presidir la missa major. Després va poder conservar amb els feligresos que li van poder comentar com vivien la fe.

Llardecans va viure un any més el dia gran de la festa major el 15 d'agost, en honor de l'assumpció de la Mare de Déu, titular de la parròquia. Pel matí  un ofici solemne celebrat pel rector de la parròquia Josep Maria Cebrià i cantat pel cor parroquial amb assistència de les autoritats, hereus i pubilles. La pubilla de les festes va fer la pregària en nom de tot el poble. Ofrenes del pa i del vi i fruits de la terra.

Vam acabar l'eucaristia amb el cant de l'Ave Maria de Llardecans i l'ofrena d'unes flors. A la tarda diversos feligresos visitaren la dormició de la Mare de Déu que es troba al peu de l'altar major. A última hora de la tarda es cantaren les vespres i el cant de la salve.

Alcarràs, Almenar, Castelldans, Cóll, El Cogul, El Pont de Suert, El Soleràs, Ivars de Noguera, Les Borges Blanques, Maials, Puiggròs, Sas, Sucs, Torre-serona, Torregrossa, Torrelameu, Torres de Segre, Vilanova de la Barca i Viu de Llevata són les altres parròquies que tenen l’Assumpció de patrona.