La parròquia del Carme de la ciutat de Lleida ha viscut amb intensitat la seva festa patronal. Els dies previs han estat de preparació amb el res del Rosari, el seguiment de la Novena, predicada per Mn. Joan Ramon Ezquerra sobre les virtuts de Maria, i la imposició de l’Escapulari. La humilitat, la fe, l’esperança, la puresa, la caritat, l’obediència, el silenci, la pregària...

Una a una Mn. Joan Ramon ha anat desgranant algunes de les nombroses i excelses virtuts de la Mare de Déu que curullen en l’alegria, fruit exquisit d'una vida santa. Aquesta ha estat la darrera predicació, en la missa solemne del darrer dia de la Novena, que ha estat concelebrada per deu sacerdots, entre els quals hi figurava l’arxiprest Mn. Lluís Sallán, el rector de la parròquia Mn. Joan Mora, el Guardià Pare Mariano acompanyat del Pare Jordi, altres sacerdots de l’arxiprestat i vicaris del Carme dels darrers anys. També es va fer present el sacerdot ortodox P. Daniel Simón. El Grup de Sardanes d’immigrants dirigit per Pepita Elvira ha fet una ofrena sardanista a l’altar.

A continuació ha sortit de l’església la Processó en un acte de veneració pública a la Mare de Déu pels carrers de la demarcació parroquial. El seguici estava encapçalat pels gegants del Grup Cultural Garrigues i les creus processionals que duien els escolans. Els nens i nenes de Primera Comunió han acompanyat el pas de la Mare de Déu, que anava seguit pels sacerdots i les autoritats. El pati del Col·legi Sagrada Família ha estat l’escenari de les ofrenes que han fet representants de l’Associació de veïns i de Dones del barri de Noguerola, els grups parroquials del Carme i Sant Joan i les comunitats romanesa catòlica i ortodoxa, amb cants marians interpretats per les seves corals. El Grup Sardanista, representant els llatinoamericans, han interpretat la ‘Marxa Radetzky’ i la Sardana de comiat. També els nens han ofrenat flors fetes a l’esplai i un cant a la Mare de Déu.

La jornada de la Festivitat del Carme ha estat caracteritzada per una gran afluència al temple de feligresos ofrenant ciris, flors i, sobretot, pregàries a la Mare de Déu. Al migdia s’ha celebrat la ‘Missa de les Carmes’ ha estat oficiada per Mn. Joan Ramon Ezquerra, que ha fet una reflexió sobre Maria com a educadora de Jesús. També hi ha hagut la tradicional foto de família de “les Carmes” i un petit obsequi com a record de la diada.

A les 8 del vespre ha tingut lloc la solemne eucaristia presidida pel bisbe Joan Piris i concelebrada per Mn. Joan Mora, Mon Joan Ramon Ezquerra, Mn. Adrián Burca i el P. Mariano Martín ofm. i Mn. Martí Sandiumenge. Com en totes les celebracions, el Cor del Carme amb l’acompanyament a l’orgue del mestre Lluis Climent ha solemnitzat l’eucaristia. A l’ofertori Pepita Elvira ha interpretat l’Ave Maria de Schubert.

L’homilia del senyor bisbe ha partit de la doble referència de la Paraula de Déu proclamada: a la primera comunitat cristiana i a l’inici de la història de la salvació. Tot comparant el nuvolet que fa florir el Carmel amb la pluja de gràcia de Maria que ens porta la salvació, ha actualitzat la devoció a l’Escapulari i les promeses de la Mare de Déu, animant-nos a ajudar a ‘rescatar del purgatori’ –o de l’infern- que viuen tantes persones que avui passen necessitat.

Després de la Missa hi ha hagut una celebració festiva al Local parroquial, amb diverses actuacions i un còctel i aperitius preparat pel grup de voluntaris de Jericó,. Durant la vetllada s’ha fet el sorteig de les estovalles fetes per les senyores del rober litúrgic en benefici del Centre de Solidaritat de la parròquia del Carme.

Agraïm de cor la participació del bisbe Mons. Joan Piris i tots els mossens, així com de l’alcalde Sr. Àngel Ros i dels regidors de la Paeria, i d’altres autoritats que s’han fet presents en els diversos actes de les festes patronals del Carme.

Texte i fotos: Anna Maria Gaya