El taller de restauració del carrer Ballester de Lleida, regentat per José Antoni Ferrer i Lluís Capdevila, ha acollit durant aquestes darreres setmanes la restauració de la imatge de la Dolorosa dels Alamús.

Els restauradors han realitzat treballs de neteja de la imatge, substitució d’elements desapareguts, recuperant alhora la seva policromia original i els seus colors i pàtines.

La imatge, que pertanyent a l'escola d'Olot i té 75 anys, no s'havia restaurat mai. En l'últim any i mig, algunes persones o famílies del poble han apadrinat la restauració de les diferents imatges de l'Església parroquial. L'última que quedava per fer era la Mare de Déu dels Dolors, que surt cada any en processó del Divendres Sant i que també ho farà enguany, ja restaurada, juntament amb el Sant Crist, imatge que ja va ser arranjada l'any passat.

Després de la restauració de l'església parroquial amb l'esforç del poble en la dècada dels 90, la parròquia va quedar consolidada i renovada. Sols faltaven alguns detalls, com ha estat la restauració de la Mare de Déu dels Dolors, juntament amb els nous cirials de forja recentment estrenats.

Actualment, la parròquia dels Alamús té en projecte col·locar uns vitralls en les fornícules petites i buides, a banda i banda de la imatge del titular Sant Martí, que presideix el presbiteri, amb escenes de la vida del patró de la parròquia i del poble dels Alamús. Aquesta iniciativa es durà a terme mitjançant l’aportació dels fidels, veïns i fills del poble.