Mn. Gerard Soler, delegat de Litúrgia i Espiritualitat del Bisbat de Lleida, acaba de publicar el llibre El Gozo de vivir y celebrar la Eucaristía de la Iglesia, editat per la Fundación Pedro Farnés, on fa un compendi dels articles, conferències i apunts que ha utilitzat a les parròquies a les quals on ha desenvolupat el seu exercici presbiteral i a als Exercicis Espirituals que ha impartit a sacerdots, seminaristes i religioses.

La voluntat de Mn. Gerard en les xerrades i en aquest llibre no és només explicar sinó també intentar viure i fer viure les meravelles de l’Eucaristia.

Així ho recull molt bé en el pròleg Mons. Oscar Andrés Rodríguez Maradiaga, cardenal arquebisbe de Tegucigalpa (Hondures) i un dels homes més propers al Papa Francesc, en formar part del reduït grup d’experts als quals el Sant Pare els hi ha encarregat la reforma de la Cúria vaticana.

Mons. Maradiaga, que és amic personal de Mn. Gerard, al qual ha convidat en diferents ocasions a Hondures a impartir conferències sobre litúrgia, qualifica al sacerdot lleidatà de “mestre” i “expert” i “catequeta formidable en l’animació de la fe de la seva comunitat”.

L’arquebisbe hondureny no estalvia elogis davant l’obra de Mn. Soler. “Aquest llibre estimula en gran manera a viure amb goig i a participar amb amor i profit l’inestimable do de l’eucaristia”. I més endavant diu que “és un text preciós que mereix donar-lo com a regal al meu clero. Quan de bé farà!”.

Per tots aquells que treballen la catequesi –seminaristes, religiosos/es, laics/es­-, diu el cardenal Maradiaga que en llegir aquest llibre se sentiran atrets a viure “més fervorosament cadascun dels moments, espais de silenci, gestos, paraules i ritus que conformen la unitat indivisible de la nostra Eucaristia”.

Mons. Maradiaga reconeix que aquest no és un llibre que s’hagi escrit per a ser un best seller, “sinó per tocar vides, per animar la fe, per instruir i nodrir la fe d’aquells que fan un servei de catequesi o la necessiten”.

Mn. Gerard va lliurar un exemplar del llibre al bisbe Joan en el Palau episcopal, tot just sortir de l’impremta.

El delegat diocesà de Litúrgia ha comptat en aquesta ocasió amb la col·laboració de Carme Benet, l’artista de les Borges Blanques, que ha fet les il·lustracions del llibre. Benet també és l’autora dels vitralls de la Parròquia de Santa Maria de Gardeny, de la qual n’és rector Mn. Gerard.