Organitzada per l'Arxiprestat de Seu Vella de Lleida (que inclou les parròquies de Mare de Déu del Carme, del Pilar, Sant Andreu, Sant Joan, Sant Pere, Sant Llorenç, Sant Martí, Sta. M. Magdalena, Sgda. Família i Sta. Teresa Jornet) el passat dissabte dia 6 de maig es va realitzar...

en els Locals Parroquials de Sta. Teresa Jornet una interessant trobada en la qual varen participar 71 persones en representació dels Consells de Pastoral de les diferents parròquies.

Aquesta Jornada tenia com a objectiu ajudar les parròquies a què la Nova Evangelització sigui possible, per passar d'una Parròquia de manteniment (com són en la majoria les que tenim ara) a una Parròquia missionera.

Així com impulsar la renovació en les nostres Comunitats Pastorals per poder afrontar els reptes d'una societat canviant com l'actual, confirmant el manteniment del qual ja tenim, essent conscients de poder anunciar la Bona Nova des de la nostra pròpia conversió, trobant cada una d'aquestes Comunitats el seu carisma, fent-les atractives i especialment acollidores.

Una part de la trobada va estar dedicada a com ensenyar a liderar les parròquies, en les quals no tot ho ha de fer el mossèn, sinó que ell serà l'assessor de l'Equip del Consell de Pastoral, el qual es dedica a transmetre aquesta visió per a un canvi parroquial.

Assenyalant com a estratègia que ens doni equilibri: la formació, la comunió fraternal, la pregaria, el servei i l'evangelització. Tanmateix amb els objectius de potenciar la missa de la comunitat, animar a integrar-se en fer algun servei a la Parròquia, incrementant el màxim possible la participació dels fidels.

Aquestes propostes es varen treballar després en grups, dels quals les conclusions varen ser molt enriquidores coincident, en la necessitat de cercar noves estratègies per fer les eucaristies, més vives, compartides i animades, treballar en petits grups la preparació de les misses: lectures, música, suport tecnològic i fer tot això amb entusiasme.

L'entusiasme que van compartir, ens va ser encomanat per les experiències na M. Teresa Valero, Delegada Episcopal per la Nova Evangelització i en Joan Sabé de la Delegació Evangelització i Apostolat Seglar del Bisbat de Solsona que van presentar i conduir aquesta interessant jornada.