La Catedral de Lleida va acollir el passat dijous 14 de setembre la celebració de la Jornada de l'Enviament dels Agents de Pastoral de la Diòcesi presidida pel Sr. Bisbe Salvador Giménez. Més de 300 fidels procedents de totes les parròquies de la Diòcesi han assistit a l'acte que dóna inici al curs 2017-2018.

En aquesta celebració es fa palès i se celebra que el Bisbe, com a Pastor de l'Església Diocesana, confia als homes i dones seguidors del Crist ressuscitat, la noble tasca de col·laborar amb ell en l'evangelització de la societat lleidatana.

La celebració va començar amb la il·luminació de la silueta del mapa del Bisbat de Lleida com a símbol de què la llum de l'Evangeli arriba a tots els racons de la Diòcesi. Aquesta silueta il·luminada va presidir la celebració, en la qual el Bisbe Salvador, ha "animat als fidels a "voler estar en el cor del món perquè el món sigui cada dia més just i conegui més Jesucrist".

El Bisbe ha presidit la celebració de la Paraula acompanyat d'una representació de laics, preveres, religiosos i animadors de comunitat de tota la Diòcesi.

El bisbe Salvador ha destacat en la seva homilia que "la nostra Església és una comunitat de seguidors de Jesucrist, que volen posar al centre del món, el Jesús que ens salva a tots". El Bisbe de Lleida va recordar els objectius del Pla Pastoral impulsat des de l'any passat, entre els quals va destacar la conversió personal, fer comunitats missioneres i la pastoral vocacional.

En relació amb la tasca pastoral, el Bisbe Salvador va demanar a Déu que "ens ajudi a no desanimar-nos mai". I va destacar que "és molt important sentir-se membre d'una Església que camina".

El Bisbe Salvador va recordar que aquest curs que comença, la Diòcesi acollirà la Trobada de Catequistes de Catalunya (el 18 i 19 de novembre a la ciutat de Lleida), la Trobada de Voluntaris de Càritas Catalunya (a l'abril), la Setmana de la Bíblia (al novembre) i la reunió anual de Centres de Preparació per al Matrimoni (CPM).

Després de l'acte, el Bisbe de Lleida ha entregat l'alta distinció pontifícia Pro Eclesia Et Pontifice a Asun Besa, voluntària del Bisbat de Lleida. Aquesta condecoració, instituïda pel papa Lleó XIII el 1888, suposa un gran reconeixement a la tasca de clergues i laics a favor de l'Església Catòlica. El Sant Pare, acollint la petició del Bisbe Salvador, ha volgut palesar amb aquest reconeixement públic el valor que té dedicar llargs anys de la pròpia vida al servei de l'Església. Asun Besa ha tingut unes paraules d'agraïment per als bisbes de Lleida amb els quals hi ha col·laborat al llarg dels anys.