L'Arxiu Capitular i l'Arxiu Diocesà de Lleida van obrir les seves portes el passat divendres 9 de juny, coincidint amb el Dia Internacional del Arxius. L'Arxiu Capitular de Lleida va estrenar el divendres 9 de juny l'exposició 'Sabies que?, una mostra amb una selecció de pergamins, còdexs, manuscrits, impresos i,...

altres curiositats històriques com, per exemple, alguns projectes arquitectònics no executats..

Entre les curiositats que es mostren, el visitant pot descobrir el Llibre Verd (còdex s. XII-XIII), les porcions de menjar establertes per als canonges de la Seu Vella, des del tipus de carn que podia menjar-se, fins als ous o les peces de fruita que tocaven per cap o les racions de pa o de vi, segons els dies de la setmana o les festivitats.

També s'hi exhibeixen , com a destacats, un projecte arquitectònic de principis del XVII, amb tota mena de detalls, per construir un porxo a la Porta dels Apòstols de la Seu Vella, o un Llibre de constitucions en el qual sorprèn que les Corts catalanes, celebrades el 1456 a Barcelona, van instituir el 23 d'abril, Sant Jordi, com a dia festiu oficial. Aquesta exposició estarà oberta fins al divendres 16, de 9.00 a 13.00 hores.

Per la seva banda, l'Arxiu Diocesà de Lleida també va participar en el Dia Mundial dels Arxiu  amb una jornada de portes obertes on es van mostrar alguns dels documents del seu fons. Entre els documents exposats destacava la Butlla de nomenament del Bisbe Villar y Sanz, del segle XX, i la Butlla de nomenament del Bisbe emèrit Joan Piris. Així com altres tipus de documents conservats a l’Arxiu referents a l’entitat. Cal destacar que l'Arxiu Diocesà té en dipòsit els llibres parroquials de més de cent anys, que no van ser destruïts en els diversos conflictes bèl·lics que van patir les nostres contrades.