El Bisbe de Lleida, Salvador Giménez, ha nomenat avui nou Vicari General i Moderador de la Cúria diocesana a Mossèn Josep Anton Jové i Camí.

Mossèn Jové ha pres possessió en un senzill acte al Bisbat de Lleida presidit pel Bisbe Salvador i on també ha estat present l'anterior Vicari General, Mossèn Ramon Prat. Durant el mateix el Canceller i Secretari General del Bisbat, Victor M. Espinosa ha fet lectura del decret de nomenament i a continuació el nou Vicari General ha llegit la Professió de Fe.

El Bisbe Salvador ha donat gràcies a Mossèn Ramon Prat per la seva tasca durant els darrers set anys en els quals "ha ajudat a dirigir la diòcesi". Per la seva part, Mossèn Prat també ha donat "gràcies a Déu" per aquest servei i hi ha agraït la col·laboració de tots els membres de la Cúria Diocesana.

Per la seva part, el nou Vicari General, Mossèn Josep Anton Jové hi ha agraït la confiança pel nomenament al senyor bisbe. Mossèn Jové ha destacat entre els seus objectius "acollir a Déu i a les persones, escoltar a Déu i a les persones i a servir a Déu i a les persones". "No és una tasca d'una persona, sinó que tots posem el nostre gra de sorra", ha dit el nou Vicari General.

Mossèn Josep Anton Jové era, fins ara, Vicari Episcopal de Pastoral, i entre d'altres càrrecs és rector de la parròquia de la Verge dels Pobres del Secà de Sant Pere, de Sant Isidre Llaurador de Gualda i de l'Assumpció de la Mare de Déu de Torre-serona.

En el mateix acte també s'hi ha constituït el nou Consell Episcopal que serà més reduït i del qual formaran part el Bisbe Salvador, el Vicari General, Mossèn Josep Anton Jove, i el Canceller i Secretari general del Bisbat, Víctor M. Espinosa. D'aquesta forma en deixa de formar part, el Vicari Judicial, Mossèn Antoni Agelet a qui el senyor Bisbe ha agraït la seva feina.