Solsona va acollir el passat 9 de maig la Trobada Interdiocesana de Vida Creixent i va congregar més de 850 persones, de diferents punts de Catalunya, les Illes i Andorra, entre elles desenes procedents de la nostra diòcesi.

La trobada fou presidida pel bisbe de Solsona, Mons. Xavier Novell, i va comptar amb l’assistència de diferents autoritats, entre elles Enric Vendrell, Secretari General d’Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya.

Reunits els pelegrins a la Sala Polivalent de Solsona, i després d’esmorzar amb coca i xocolata, va ser el torn dels parlaments de benvinguda. Va destacar la intervenció del bisbe Xavier Novell, en una dissertació històrica territorial del Bisbat de Solsona, deixant com a missatge clar que els Grups de Vida Creixent són la base ferma per apostar de cara a fer unes parròquies evangelitzadores “en uns temps d’estar prop de la gent, de resistència i d’intel·ligència”.

La jornada va continuar a la catedral de Solsona, amb una explicació històrica de la catedral a càrrec de l’arxiver diocesà Mn. Enric Bartrina, i la missa solemne presidida pel bisbe Xavier Novell concelebrant amb el Vicari General de Solsona, Mn. Josep Maria Vilaseca, el consiliari Interdiocesà de Vida Creixent, Mn. Xavier Morató, capellans i consiliaris de Vida Creixent de diverses parròquies i bisbats. En l’homilia el prelat va assenyalar, entre altres coses, la gent de Vida Creixent són importants per als canvis necessaris en una Església evangelitzadora “així sortim a l’encontre de les persones per alegrar i encoratjar els nous conversos”.

La trobada va continuar amb un dinar de germanor, sobretaula, brindis i el comiat amb el cant de l’Hora dels adéus.

Informa: Josep Castellà

Fotos: Lluís Closa