La Parròquia de Santa Maria Magdalena de Lleida del 8 al 10 d’abril va celebrar la festa de la seva patrona amb diferents actes.

Durant aquests tres dies, els fidels de la Unitat Pastoral formada per les parròquies del Pilar i de la Magdalena van viure, en un ambient de fervor espiritual i d’alegria compartida, tres moments importants per commemorar aquella que l’Església anomena, “Apòstol dels apòstols”, una de les dones més importants de l’Església primitiva.

La seva figura, estretament relacionada amb l’esdeveniment pasqual explica el “per què” d’aquesta celebració en el temps de Pasqua, quan en realitat l’Església la celebra el dia 22 de Juliol. D’altra banda, com que el mes de Juliol molts fidels ja estan de vacances, el Consell de la Unitat Pastoral va decidir celebrar-la el tercer diumenge de Pasqua, justament per donar a aquesta festa la importància que té en el cor i en la vida de tota la comunitat parroquial i del barri.

Així doncs, el divendres dia 8 hi hagué la projecció d’una pel·lícula titulada: “El cielo existe”. Una pel·lícula que ens va reintroduir en el misteri pasqual i en un dels pilars de la nostra fe: la vida eterna, la vida després de la mort.

Després de la projecció, Mn. Carles Sanmartín que la va presentar, exhortà l’assistència a creure en una vida després de la mort, en l’existència del cel, en la vida eterna, segons la promesa del SenyorJesús. Mn. Carles va afirmar que “la vida eterna té implicacions en el dia a dia del cristià: davant el misteri de la mort; davant les dificultats que la vida ens presenta i davant la seducció de les riqueses materials”.

El dissabte dia 9, vam assistir a una conferència a càrrec de Mn. Ramon Prat sobre el tema: “Maria Magdalena, icona de la Pasqua”. En la seva exposició, el conferenciant ens va fer descobrir que la clau de la fidelitat fins a la creu, tant de Santa Maria Magdalena com de la Santíssima Verge Maria, de Sant Joan i de tots els sants, és l’amor incondicional a Crist; un amor que s’ha d’experimentar a través de la misericòrdia de Déu, per poder ser-ne testimoni.

Després de la conferència, els assistents van gaudir d’un moment explosiu de goig compartit, amb un concert ofert per la Coral l’Estel del Cercle de Belles Arts de Lleida, sota la direcció de Gemma Naranjo.

El punt final i culminant d’aquests tres dies de festa parroquial va ser la missa solemne del diumenge. Una missa presidida pel nostre Bisbe, Salvador Giménez, concelebrada per tots els mossens de la Unitat Pastoral i cantada per la coral Schola Cantorum de l’Ateneu Popular de Lleida, dirigida per l’Enric Navàs.

Esperant la nova cita del tercer diumenge de Pasqua de 2017, ens recomanem a Santa Maria Magdalena perquè, amb la Mare de Déu del Pilar, ens acompanyin i protegeixin.

Mn. Robert Louan