El passat 11 de febrer al vespre més de 40 persones es van donar cita al local parroquial de Sant Josep Obrer dels Magraners per participar d’un sopar de solidaritat en favor de Mans Unides, tot coincidint amb la seva Jornada anual. Estava organitzat per l’arxiprestat «Perifèria» de Lleida i va comptar amb la participació del bisbe Salvador.

La primera part de l’acte va estar dedicada a la sensibilització sobre la fam al món i les seves conseqüències. Amb un powerpoint es donà a conèixer la identitat i la tasca de Mans Unides, i amb la projecció d’un vídeo es presentà la campanya d’enguany “1/3 dels nostres aliments acaben a les escombraries. Mentrestant, 800 milions de persones continuen patint fam al món”.

La Sra. Rosa Pla, Delegada diocesana de Mans Unides, exposà un projecte de caire agrícola i ramader per a camperols d’Haití, el cost total del qual és d’uns 195.000 €, però la Delegació de Lleida és compromet a pagar només una part, que, amb la participació de molta gent, espera aconseguir 60.000 €.

El salesià Jordi Clot, arxipreste de la «Perifèria», ajudà a la reflexió amb el text evangèlic de la multiplicació dels pans i els peixos, destacant com, per donar de menjar a tanta gent, Jesús  es va fer servir del poc que li van oferir (5 pans i dos peixos), i va fer el paral·lelisme amb la tasca de Mans Unides que, per finançar projectes, es val del que les persones i organismes hi aporten.

Es passà després a la pregària, amb la oració que el missioner claretià Pere Casaldàliga va fer temps enrere per a Mans Unides. I amb el desig de que no manqui mai a ningú el pa i tot el que es requereix per a desenvolupar-se com a  persona, tots plegats van resar el Parenostre.

Per la seva part, el Bisbe Salvador, que amb la seva presència donava la dimensió eclesial a l’acte, va lloar la tasca de Mans Unides.

Després va ser el torn del sopar amb la invitació de fer un donatiu a favor de Mans Unides i de no menjar res més a casa per sentir, ni que fos per una estona, una mica de fam, cosa que moltes persones al món ho han de fer cada dia per manca d’aliments. El sopar va ser molt senzill, com requeria l’ocasió (sopar de la fam), però que els assistents gaudiren d’una boníssima llesca de pa amb oli i d’una exquisida poma “pink lady”, tot això donat pel barri dels Magraners, al que es va agrair la donació dels productes per el sopar, així com la seva organització i preparació.

Mans Unides és una ONG de prestigi pel seu tarannà i saber fer al llarg dels anys, on ha fet una important tasca humanitària i social, d’acció contra la fam i el subdesenvolupament, i ha afavorit l’accés a l’educació i a la sanitat a milions de persones de tot el món, millorant així, les seves condicions de vida, cosa que li ha estat reconeguda per la societat civil, en atorgar-li l’any 2010 el premi «Príncep d’Astúries a la Concòrdia”.

Conxita López Torres.