Els dies 5 i 6 de maig de 2015 ha tingut lloc la reunió n. 214 de la Conferència Episcopal Tarraconense, al santuari de la Mare de Déu de Loreto, a Tarragona. La reunió ha estat presidida per Mons. Jaume Pujol i hi han assistit tots els seus membres.

Els bisbes han rebut una representació dels delegats diocesans de missions, formada per Anna González i Mn. Manel Roig, delegats de missions de Tarragona i Barcelona i Sant Feliu de Llobregat, respectivament, i del P. Josep Roca, missioner claretià, que els han exposat la situació de l’animació missionera a les nostres diòcesis, tot recordant les resolucions relatives a la missió ad gentes del Concili Provincial Tarraconense. Els delegats han proposat diverses qüestions relacionades amb l’ensenyament de la missionologia i el desvetllament missioner a casa nostra.

Mons. Sebastià Taltavull, president del Secretariat Interdiocesà de Catequesi (SIC), acompanyat de Mn. Joan M. Amich, director del SIC i de Mn. Enric Termes, delegat de Catequesi de Barcelona, han presentat diverses qüestions relacionades amb el funcionament d’aquest secretariat i dels nous textos catequètics que s’estan preparant per als propers cursos.

Mons. Joan Piris, president del Secretariat Interdiocesà de Mitjans de Comunicació Social, i Santiago Grimau i Sra. Cristina Orduña, de les delegacions diocesanes de mitjans de comunicació de Tarragona i Urgell, respectivament, han presentat als bisbes una proposta d’actualització de la pàgina web de la Tarraconense, que serà més àgil i amb una millor presentació dels continguts.

Els bisbes han fet una valoració del IV Congrés Litúrgic de Montserrat, celebrat el passat mes d’abril, amb motiu del centenari del I Congrés Litúrgic de Montserrat (1915) que els bisbes i l’abat Marcet havien convocat, l’ànima del qual fou el Dr. Lluís Carreras i que tant va significar per al naixement del moviment litúrgic renovador a les diòcesis de Catalunya i a la resta d’Espanya.

Els bisbes han agraït la feina feta per la Comissió organitzadora, i han valorat el desenvolupament de les sessions i les aportacions que s’hi van realitzar. Properament es publicaran les actes d’aquest quart congrés.

Els bisbes han tractat també temes relatius a la situació dels tribunals diocesans de les diferents diòcesis i l’ajuda mútua que es porta a terme entre elles.

També han reflexionat sobre el moment actual de la pastoral de la salut, la situació de  l’ensenyament de la religió a l’escola, sobre Càritas Catalunya, les accions que es realitzen en l’àmbit del patrimoni cultural, així com també qüestions relacionades amb els Minyons Escoltes i Guies Sant Jordi i altres realitats de l’escoltisme a les nostres diòcesis.

Els bisbes han renovat el nomenament de Mn. Jordi Font i Plana, prevere del bisbat de Girona, com a  consiliari de Minyons Escoltes i Guies Sant Jordi de Catalunya.

Han rebut també  informació de diverses activitats que es portaran a terme aquest estiu en l’àmbit de la pastoral de Joventut: participació a l’Encontre Europeu  de Joves, a Àvila, del 5 al 9 d’agost; estades a Taizé i també la peregrinació a Terra Santa dels seminaristes que ja han acabat el cicle d’estudis institucionals.