Uns 450 infants, joves i monitors d'esplais lleidatans participaran el proper cap de setmana en la trobada Vertex que se celebrarà dissabte 14 i diumenge 15 d'abril de 2018 a Vilafranca del Penedès amb l'objectiu de commemorar el 60è aniversari de l'inici de les activitats de la Fundació Pere Tarrés.

Serà una trobada única i multitudinària, amb la participació de més de 4.000 infants i adolescents de tot Catalunya i de més de 200 voluntaris.

Els nens i nenes aniran acompanyats dels seus monitors i monitores dels centres d'esplai que el Moviment de Centres d'Esplai Cristians Catalans (MCECC) de la Fundació Pere Tarrés aplega a tot Catalunya i Mallorca. Sota l'eslògan 'L'Esplai Multiplica!', la trobada VÈRTEX vol esdevenir un punt de trobada per a totes aquelles persones que comparteixen una mateixa manera d'entendre l'educació en el lleure a l'esplai.

Així doncs, la capital de l'Alt Penedès es transformarà, durant un cap de setmana, en un gran espai de reflexió per compartir experiències, transmetre valors i posar de manifest com l'esplai és una autèntica eina de transformació social, ja que multiplica a la persona, al grup i a la societat. El cap de setmana del 14 i 15 d'abril els 4.000 infants i adolescents realitzaran activitats educatives entorn aquests tres eixos de la transformació social que comporta l'esplai.

La trobada se celebra a Vilafranca del Penedès, el lloc on es van organitzar les primeres colònies després de la Guerra Civil. La zona també és pionera en l'edificació de la primera casa de colònies de Catalunya, la Casa de Colònies Penyafort (Pontons). Les activitats d'estiu que es van organitzar a la casa de colònies van ser el germen d'alguns centres d'esplai de Vilafranca, com el Grup Esplai Parroquial (GEP). El GEP és un dels 200 centres d'esplai federats al MCECC de la Fundació Pere Tarrés, l'entitat de lleure més gran de Catalunya, els centres del qual acullen més de 21.000 infants, adolescents i joves, gràcies a la tasca educativa i voluntària de més de 3.700 monitors.

A continuació podeu llegir la carta de l'equip de consiliaris diocesans de MCECC (Moviment de Centres d'Esplai Cristians Catalans).