El passat 8 de març la seu de Càritas Diocesana de Lleida va acollir un homenatge a Ramon Baró, exdirector de l'entitat, que ha estat durant 10 anys en el càrrec.

En aquest senzill acte van estar presents, entre altres, voluntaris del consell de Càritas, membres de la comissió permanent, així com treballadors i voluntaris. També hi va assistir el Bisbe Salvador.

La secretaria general, María José Rosell, va fer una descripció de l'etapa Ramon Baró com a director de Càritas Lleida. Va ressaltar que va començar en un moment molt difícil, quan començava la crisi econòmica a Espanya. En aquest sentit va destacar la convicció de Ramon Baró de què Càritas és una organització que ha d'estar sempre a disposició dels més necessitats del nostre territori, com compromís d'una església comunitària i preocupada per crear espais de justícia i solidaritat.

A més va ressaltar el caràcter alegre i tranquil·litzador del Ramon i de com ha ajudat amb la seva visió de futur en començar nous projectes i impulsar altres per la millora de la qualitat de vida de les persones necessitades. Va destacar especialment l'impuls a Troballes a través de la Fundació Jaume Rubió i Rubió, l'aposta pel fet migratori i l'acollida a les necessitats des de les parròquies.

María José Rosell va acabar "donant gràcies a la seva família, ja que ens l'ha deixat durant uns anys, tant de mèrit té ell com la família". Després, va dir unes paraules el Ramon Baró donant gràcies a tots i totes les persones de Càritas. Va dir que durant aquest temps ha tingut l'oportunitat d'aprendre i sobretot de servir a l'Església diocesana en aquest servei als més empobrits de la societat.

Per acabar, el Bisbe Salvador li va donar les gràcies i li va recordar que ara ja no pot deixar de ser de Càritas, ja que la portarà al cor i que la donarà a conèixer allà on vagi. L'acte va finalitzar amb un petit i senzill refrigeri preparat pels treballadors de Càritas Diocesana de Lleida.