El bisbe Salvador va assistir el passat dissabte a la ordenació episcopal i a la presa de possessió de Francesc Conesa Ferrer com a bisbe de Menorca en un acte a la Catedral de Santa Maria de Ciutadella.

L'ordenació fou presidida pel cardenal arquebisbe de València, Mons. Antonio Cañizares, i els principals concelebrants van ser el cardenal arquebisbe de Valladolid i president de la Conferència Episcopal Espanyola, Mons. Ricardo Blázquez i el bisbe d'Oriola Alacant, Mons. Jesús Murgui. A més a més, del bisbe Salvador també va concelebrar, entre d'altres, el bisbe emèrit de Lleida, Mons. Joan Piris. Tots dos havien ocupat aquest càrrec abans que el bisbe Conesa.

L’acte va començar quan Mons. Conesa va entrar a la Catedral on va ser rebut pel Col·legi de Consultors, el Capítol Catedralici i l'Administrador Diocesà que li va donar a besar la Vera Creu. Després d'un moment de pregària a la Capella del Santíssim es va dirigir a la sagristia per revestir-se. Seguidament va ser el moment de la processó d'entrada des del pati de Cal Bisbe amb els cardenals, arquebisbes, bisbes, vicaris generals i vicaris episcopals assistents.

Després de la litúrgia de la Paraula va començar l'ordenació amb la lectura del mandat apostòlic on el papa Francesc nomena al sacerdot Francisco Conesa bisbe de Menorca. El cardenal Cañizares va pronunciar l'homilia i tot seguit Mons. Conesa va fer la promesa per donar pas el cant de les lletanies, a la imposició de mans i a la pregària d'ordenació, així com a la unció amb el Sant Crisma, el lliurament dels Evangelis, la imposició de l'anell i la mitra i el lliurament del bàcul pastoral. La cerimònia va concloure amb la primera al·locució del nou bisbe dels menorquins.

Fins l'illa es van desplaçar per acompanyar al nou bisbe de Menorca més d'una vintena de bisbes espanyols, nombrosos sacerdots, amics, familiars i diocesans. Des de la Diòcesi d'Oriola-Alacant i la Basílica de Santa Maria d'Elx, d’on fou rector fins al seu nomenament, es va organitzar un viatge amb unes 150 persones entre les que hi havia més de 40 sacerdots d'aquesta diòcesi.

Francisco Simón Conesa Ferrer va néixer a Elx el 25 d'agost de 1961. Va cursar estudis eclesiàstics al seminari diocesà i va ser ordenat sacerdot el 29 de setembre de 1985. És doctor en Teologia (1994) i en Filosofia (1995) per la Universitat de Navarra .

El seu ministeri sacerdotal l'ha desenvolupat a la diòcesi d'Oriola-Alacant, on ha exercit els següents càrrecs: vicari parroquial de la parròquia il·licitana de la Mare de Déu del Carme (1985-1987), de la Immaculada de Sant Vicent del Raspeig (1994-1996 ) i de La nostra Senyora de Gràcia d'Alacant (1997). Des de 1998 al 2014 va ser el vicari general de la diòcesi.

Ha estat professor del Seminari Diocesà des de 1992; professor associat de la Facultat de Teologia de la Universitat de Navarra, des de 1994; canonge magistral de la Catedral d'Oriola, des de 2001; i rector de la Basílica de Santa Maria d'Elx, des 2014. Va ser nomenat prelat d'honor del sa Santedat a l'any 2012.

La notícia del seu nomenament com a nou bisbe de Menorca es feia pública el passat 27 octubre 2016 simultàniament a Menorca i Alacant. Visiblement emocionat Conesa va anunciar ja en aquest moment que el seu lema episcopal serà "Adiutor gaudii Vestri", "Servidor de l'alegria", pres de la segona Carta als Corintis i que vol expressar el seu desig de tenir com a bisbe la missió de ser "servidor, cooperador, i col·laborador de la fe dels creients".