La parròquia d'Almacelles, representada significativament per alguns dels seus fidels, vàrem peregrinar a Montserrat per celebrar la indulgència de l'any de la Misericòrdia en un lloc tan entranyable pel nostre poble cristià.

El romiatge va estar preparat amb molta il·lusió i, després d'alguns intents frustrats, es va fer realitat el passat dissabte dia 3 de Setembre.

Acompanyaven la representació parroquial els seus dos mossens (Josep i Joaquim) i el germà Francisco Agramunt O. H., en nom la comunitat de Sant Joan de Déu que, també a Almacelles, serveix Crist, en la persona dels malalts, enriquint, amb una generositat sense preu, la vida cristiana de la nostra parròquia.

No parlem d'una excursió parroquial, sinó d'un pelegrinatge, és a dir, una realització històrica i comunitària de la fe de totes les almacellenques i almacellencs, física o espiritual. És l'expressió de la nostra fe com a parròquia, de la nostra devoció a Maria, Mare de Déu de Montserrat i del nostre goig en fruir allà mateix on viu la nostra mare Maria, del tresor de la indulgència plenària, custodiat per la nostra mare l'Església.

Els pelegrins vam participar de la missa conventual a les 11:00 h, on vam ser rebuts afectuosament per les paraules del pare Abat, Josep Maria Soler. Una hora més tard, vam tenir el goig d'escoltar una xerrada senzilla, entenedora i molt profunda, a càrrec del Rector del Santuari, el religiós Joan Maria Mayol. Tots els presents agrairem profundament el seu contingut i el seu missatge.

Donem gràcies per l'Església de Déu que viu i camina a Catalunya i per l'acolliment rebut de part dels monjos que custodien la seva mare. Donem gràcies pel do de l'any de la misericòrdia i per la generositat de l'Església obrint-nos el camí vers la indulgència plenària.

Ens donem gràcies els uns als altres pel temps compartit en aquest dia, per la convivència viscuda i per la pregària i experiència personal que cadascú vam esmerçar!

Parròquia de la Mare de Déu de la Mercè d'Almacelles.