Amb aquestes paraules, Juan José Omella avui arquebisbe de Barcelona, quan era bisbe de Barbastro-Monzón, va dir arreveure a Càrol García quan aquesta fa alguns anys es disposava a marxar a Uganda, com a membre de les Missioneres de Nostra Senyora d’Àfrica. Així ho va expressar aquesta jove d’Almacelles, en la presentació del seu primer llibre biogràfic que va tenir lloc dissabte dia 6 a l’auditori del Centre Cultural d’aquesta població.

La sala es va omplir de gom a gom amb unes 300 persones, que moltes d’elles van haver de seguir l’acte dempeus o assegudes en els passadissos.
A la presentació molt emotiva i viscuda, hi van intervenir diverses persones que van anar glossant l’entranyable persona que és Carol García i van agrair-li que ens hagués volgut regalar les seves vivències personals recollides en el seu llibre, Mi hermana África.
En darrer lloc, Càrol García en el seu parlament ens va dir entre altres coses que “Sense vosaltres ( referint-se al públic present) no hagués pogut escriure aquest llibre.”
També fent al·lusió a l’experiència personal d’aprenentatge vital al llarg del seu procés de malaltia que li va impedir seguir la seva vocació missionera a l’Àfrica i que li comporta actualment haver de moure’s en cadira de rodes, “S'aprèn més del què perdem que no pas de què guanyem”.
L’acte va tenir diversos moments molt emotius com quan la Càrol va recordar al seu bon amic , mort fa poc víctima d’un càncer, en Marc Vilarassau, jesuïta. Aquest, abans de morir li va poder dedicar el pròleg del llibre.
La Càrol també va tenir unes paraules de profund agraïment vers la seva fisioterapeuta que l’ajuda cada dia des de fa 9 anys i que estava present en l’acte.
Per cloure la presentació del llibre, tres metgesses i una infermera de l’Hospital que venen seguint la malaltia de la Càrol en les seves estades hospitalàries, li oferiren un bonic ram de flors acompanyat d’unes sentides abraçades, en les quals se’ns dubte, ens hi retrobàvem tots els presents, i de ben segur totes les persones africanes que la Càrol porta tant al seu cor.
Els participants, en acabar les paraules de Càrol García, li van oferir posats en peu, un llarg i sentit aplaudiment.

El llibre Mi hermana África es pot trobar en les llibreries.

Podeu veure algunes fotos aquí