La campanya Hospitalitat, impulsada pel Sector Social dels Jesuïtes, ha posat en marxa la iniciativa de mobilització Camins d'Hospitalitat. Consisteix en diverses rutes a peu que tindran lloc durant el mes de juny a diversos llocs.

En elles es convida a caminar al costat de persones migrants i refugiades, com a espai de trobada i com a forma de reivindicar una societat que treballi per l'acollida i la inclusió. A les comarques de Ponent caminaran diversos trams del Camí Ignasià entre Lleida i Manresa. Aquesta iniciativa pren com a referent el treball del jesuïta Frans van der Lugt assassinat a Homs l'any 2014.

Durant anys, aquest religiós va organitzar a Síria marxes per la pau i la reconciliació, amb les diferents comunitats de la ciutat. El seu objectiu era afavorir l'encontre i el diàleg, convençut que caminar junts és un aprenentatge per la convivència.

Algunes de les persones que van participar en aquestes caminades, ara refugiades a Alemanya i altres països europeus, segueixen organitzant un cop l'any, rutes per Europa en memòria seva i per la pau, perquè els camins ajuden a sanar les ferides produïdes per la persecució i la violència i ajuden a fer visible la situació de les persones migrades forçoses i refugiades. És una activitat oberta i comunitària que compta amb el suport del Servei Jesuïta als Refugiats d'Alemanya i dels Jesuïtes alemanys.

En aquesta ocasió, vindran a caminar per diversos trams del Camí Ignasià al País Basc, Navarra i Catalunya. Seran un centenar de refugiats i refugiades que provenen de diversos països europeus i conviden tothom qui vulgui a afegir-se a la marxa per tal de compartir junts ruta, experiència, i els seus relats de vida. Cada dia, en arribar al final del trajecte, participen en activitats d'intercanvi cultural a les poblacions que els acullen. Els Jesuïtes a Catalunya acompanyarem en aquesta activitat i anirem tothom a sumar-nos-hi.

A continuació us deixem amb l'itinerari per les comarques de Ponent:

12 de juny. Arribada a Lleida, benvinguda i activitat intercultural. A partir de les 18:00 h. La benvinguda serà a la Parròquia de Sant Ignasi de Loiola de Lleida i l'intercanvi cultural al pati de l'escola Maristes-Montserrat.

13 de juny. Trasllat de Lleida a Palau d'Anglesola en autocar a les 8.30 h.

13 de juny. Caminada de Palau d'Anglesola a Verdú. De 9:30 h a 19:00 h.

13 de juny. Intercanvi intercultural a Verdú. De 21:00 h a 22:30 h.

14 de juny. Caminada de Verdú a Tàrrega. De 8.45 h a 9:45 h.

14 de juny. Visita a Tàrrega De 9:45 h a 12:00 h.

14 de juny. Trasllat de Tàrrega a Montserrat en autocar. A les 12:00 h.

14 de juny. Arribada a Montserrat, dinar, visita al monestir i a la comunitat. De 13:30 h a 17:00 h.

14 de juny. Activitat d'intercanvi cultural a Monistrol. De 19:00 h a 22:00 h.

15 de juny. Caminada de Montserrat a Manresa De 10:00 h a 19:00 h.

15 de juny. Visita a la Cova de Sant Ignasi, sopar i festa intercultural. De 19:00 h a 22:30 h.

16 de juny. Trasllat de Manresa a Barcelona amb autocar, visita lliure a Barcelona i celebració al Casal Loiola. Durant tot el dia Barcelona.