Foto Rectangle:

L'Acadèmia Mariana de Lleida ha convocat l'edició número 150 del Certamen Marià (literari i audiovisual) en honor a la Mare de Déu de Fàtima, del Santuari Diocesà de Tàrrega, amb motiu del centenari de les aparicions a Cova de Iria, a Portugal.

L'edició d'enguany estarà organitzada en quatre seccions, la primera oberta a la participació dels escriptors que vulguin fer la seva aportació poètica, la segona dedicada a treballs d'investigació, la tercera destinada a escolars que aportin la seva composició literària i la quarta a treballs audiovisuals. El termini per la presentació de les obres acaba el 27 de juliol. El solemne acte final del certamen se celebrarà el pròxim 1 d'octubre de 2017, al paranimf de l'Acadèmia Mariana de Lleida.

Precisament aquest any se celebra l'edició 150 del Certamen Marià que l'Acadèmia Mariana ha organitzat des de la seva fundació, l'any 1862, tret del període entre 1936 i 1940. A més, aquesta celebració coincideix amb el centenari de les aparicions de Fàtima.

Per això, el certamen se celebra en honor de la Mare de Déu de Fàtima que es venera al Santuari diocesà de la Mare de Déu de Fàtima de Tàrrega.

Als anys cinquanta del segle XX les rèpliques de la imatge de la Verge de Fàtima van recórrer les capitals i poblacions europees.

Les diòcesis catalanes també van viure aquestes missions populars. El 1954 Tàrrega va ser la destinació de la Mare de Déu de Fàtima 'peregrina' que havia passat per les parròquies del Bisbat de Solsona en una memorable manifestació itinerant l'any 1949. L'aleshores bisbe de Solsona, Mons. Vicente Enrique Tarancón, va preveure l'edificació d'un santuari per acollir la imatge 'peregrina'. El 1956 el bisbe de Solsona inaugurà solemnement el Santuari entronitzant la imatge de la Mare de Déu de Fàtima.

Per a més informació us adjuntem les bases del concurs i aquí teniu la web de l’Acadèmia Mariana.

AdjuntMida
PDF icon 2017 bases certamen catala.pdf785.05 KB